“Най-тревожно е приемането в Закона за движение по пътищата на забрана за каране на електрически тротинетки в тъмната част на деня. За нас това е една скрита забрана за използване на тротинетките през половината денонощие, когато трафикът е най-слаб и инцидентите следва да са най-малко.
Беше ни казано, че са показани статистики за пътен травматизъм през нощните часове, но нямаме достъп до тези статистики, където е показано, че тротинетките са най-опасни през нощта.
Най-големият проблем е, че се забраняват тротинетките без да е описано какво означава “тъмната част на деня” - това през лятото е едно, а през зима - друго”, обяснява Владислав Стоицов - председател на Управителния съвет на Българската асоциация за електромобилност.
Друга притеснителна част в Закона, според него, е че се прехвърля отговорността на общините да регистрират електрическите тротинетки на локално ниво, което е проблем.Друг проблем създава пък изискването за “Гражданска отговорност”, като не се знае още дори и как ще се изчислява стойността на въпросната застраховка.
Потърсихме и мнението на столичани във връзка с нововъведенията в закона за движение по пътищата, които касаят придвижването с електрически тротинетки. Одобряват ли промените, ще ограничат ли те инцидентите с този вид превозни средства и трябва ли да има по-строги правила за хората, които се движат с електрически тротинетки - чуйте какво казаха столичани в репортажа и анкетата на Мария Бояджиева в звуковия файл.