Министерството на образованието и науката (МОН) предлага изпити с повече практически задачи с цел да бъде ограничена "културата на заучаване" и да се помогне на децата да усвояват умения за живота и професиите на бъдещето.
Идеите за промени в гимназиален етап са публикувани за обществено обсъждане на сайта на министерството.
Предлага се часовете по български език и литература и по математика да се увеличат и в двата гимназиални етапа.В тестовете от националните външни оценявания за VII и X клас ще се включатзадачи, които да интегрират и други предмети.
С математически знания учениците ще решават шест задачи от природни науки с базови знания и компетентности, свързани с биология и здравно образование, химия и опазване на околната среда, физика и астрономия, география и икономика, както и човекът и природата за седмокласниците.
Резултатите от оценяването в VII клас понякога изненадва, защото знанията, трупани в V и VI клас, са получавали нереални оценки (с редки изключения) и ученици и родители са придобили фалшиво спокойствие за наученото, коментира пред БНР-Радио София учителят Камен Велев.
Всички задачи ще са математически, природните науки ще се добавят за контекст, за развиване и на четене с разбиране, за функционална грамотност.
Резултатите на учениците в много голяма степен зависят не толкова от учебния материал, колкото от добрите и вдъхновяващите учители, убеден е Велев.
Чуйте разговора на Мария Бояджиева.