Финландската прокуратура повдигна обвинения на капитана и още двама души от екипажа на петролен танкер за прекъсването на подводни кабели през декември. Според журналистически разследвания, подобни инциденти в Балтийско море са дело на т.нар. руски сенчест флот.
При конкретния случай през декември във Финландския залив танкера "Игъл Ес" (Eagle S) е прекъснал основен електрически кабел между Финландия и Естония, както и четири подводни интернет магистрали. Обвинените и задържани в северната страна са грузинец и двама индийци, които твърдят, че котвата на кораба е паднала и се е влачила в продължение на 90 километра по дъното заради лошото време.
Адвокатите им оспорват и легитимността на финландските власти, предвид това, че инцидентът се е случил извън териториалните води на държавата. От прокуратурата изтъкват, че корабът, регистриран на островите Кук, е причинил щети за 60 милиона евро и е застрашил енергийната и комуникационна сигурност на страната. Компанията-собственик на плавателния съд е регистрирана в Обединените арабски емирства.
От обвинението допълват, че местен съд ще определи както датата на първото заседание, така и ще се произнесе относно легитимността на делото.
За последните две години има четири подобни инцидента в Балтийско море. За последния от тях през януари шведските власти задържаха българския кораб "Вежен", който с котвата си скъса интернет кабел между Швеция и Латвия. Собствениците от Параходство "Български морски флот" на братя Домусчиеви отричат екипажът да е действал умишлено.
Насреща стоят обвинения в медийни разследвания, според които сходните инциденти са дело на Москва. Използваните кораби са от т.нар. "руски сенчест флот" - транспортни плавателни съдове, чрез чийто доставки се заобикалят наложените на Русия търговски санкции.