Фондът ще бъде юридическо, бюджетно и организационно ядро, което ще обедини усилията на различни институции – министерствата на туризма, на културата, на икономиката, на външните работи, на образованието, в рамките на обща стратегия.
Сред основните задачи са изготвянето на концепция за представяне на страната в чужбина, осигуряване на устойчиво финансиране от държавния бюджет, европейски програми и публично-частни партньорства.
Друга от задачите е ефективно управление чрез надзорен съвет, изпълнителен директор и мрежа от регионални и задгранични офиси. Отчита се че в момента комуникацията на България пред света е разпокъсана, с дублиране на дейности и разнопосочни послания.
Това ограничава възможностите за пълноценно използване на потенциала на страната в сфери като туризъм, култура, наука, инвестиции и спорт.
Въпреки че туристическият бранш все още не е запознат с детайлите, идейният проект срещна одобрението на отделни негови представители. Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм заяви:
"Оценяваме като изключително правилен този подход - фонд, който има за цел да уеднакви цялостната международна комуникация на България. И тя се отнася както за възможността България да кандидатства за големи международни събития като домакин, така и представянето на България на големи международни изложения - като експо изложенията, като инвестиционни форми, като културни събития, всички туристически платформи в това число".
Иван Грошев от Асоциацията на агенциите за входящ туризъм посочи очакванията: "Би трябвало да е една на организация независима, прозрачна".