113 са жалбите от български граждани, свързани с въздушен превоз, за последните три месеца в Европейския потребителски център. Оплакванията са основно от авиокомпании, регистрирани в страни извън Европейския съюз като Исландия и Норвегия.
Основната част от причините са свързани със закъснели или отменени полети, при които потребителите се обръщат към Европейския потребителски център за съдействие за получаване на компенсация.
Друга по-малка част са свързани с проблеми при резервацията. Има и оплаквания заради загубени или забравени куфари.
От това лято има жалби за наложени глоби заради размерите на ръчния багаж. Това съобщи Соня Спасова от Европейския потребителски център.
За да си спестят проблеми, тя посъветва пътниците:
"Да проверите размера на куфара, който може да вземете с вас на борда. Този размер е ясно указан във вашия билет, във вашата бордна карта и, разбира се, на сайта на авиокомпанията.
Ако все пак имате някакви притеснения, направете снимки - сложете куфара или своята чанта в оразмерителя на летището за съответната авиокомпания и направете снимки, така че ясно да се вижда, че вашата чанта не излиза извън този оразмерител, включително колелцата и всички останали дръжки и стърчащи части от нея. Така ще имате доказателство при евентуален спор с авиокомпания".
Останалите жалби в Европейския потребителски център са свързани със закъснели или объркани доставки при онлайн търговията.
Има оплакване и от хотелски услуги, при които условията на настаняване не отговарят на описаните или възниква проблем с резервациите.
Малка част от жалбите са свързани с невърнати депозити при наем на автомобили в чужбина.