За 36-и пореден път, българската публика ще има възможност да се потопи в богатството на японските традиции и съвременно изкуство. Събитията ще се проведат от 1 септември до 30 ноември в 7 български градаре. Сред тях за първи път е включен град Враца, с общо 23 прояви, в рамките на тазгодишното издание на Дните на японската култура. Повече разказа пред Радио София Кенто Мураки - Трети секретар на Културната секция на японското посолство.
“Обичайно повечето събития се провеждат в София, но винаги сме отворени за разширяването на своята дейност в нови градове, както и такива, в които отдавна не сме гостували. Тази година Враца, а през 2024-а Плевен се включиха за първи път, благодарение на инициативата и подкрепата от страна на съответните общини. Във Враца ще има представяне на японското традиционно облекло кимоно и затова ще бъде много красиво със сигурност“, разкри той.
Събитието включва двадесет и три разнообразни събития в рамките на три месеца.
Кенто Мураки представи някои от тях, които ще се проведат в София, сред които единадесетият София Екиден (щафетен) маратон – традиционен спортен празник, а в края на месец септември ще се проведе концерт на Детския хор на БНР, посветен на приятелството между Япония и България.
На 8 октомври можем да видим и чуем концерт на традиционните японски барабани. Тайко в изпълнение на японска група в Народния театър “Иван Вазов“.
Нова фаза на стратегическо партньорство между България и Япония. Как културните събития допринасят за това?
“Провеждането на културните събития имат ключово значение, защото са една от основите за постигането на взаимно разбирателство и доверие. Важно е да се насърчава още повече културният обмен, тъй като взаимното културно разбирателство и обменът на хора са изиграли ключова роля за сближаването на Япония и България", посочи той.
По думите му интересът на българите към японската култура има здрави корени още от социализма насам.
“Мисля, че всички софиянци са чували за Японския хотел или японската болница “Токуда“, също и позитивните човешки контакти, и позитивния образ, който българите са изградили за Япония. Валидно е и обратното – в Япония България е добре позната с българското кисело мляко, също и със сумо бореца Котоошо. Гостоприемството към чужденците е нещо, по което си приличат двата народа, както и по отношението им към традициите и историята“, изтъкна Кенто Мураки.
Как Япония балансира в представянето на традиционната и съвременната си култура и още какво ново да очакваме в тазгодишната програма на Дните на японската култура у нас, как сътрудничеството между Клуб на приятелите на Япония и Японското посолство допринася за развитието на Дните на японската култура у нас, чуйте в разговора на Божидар Янев в звуковия файл.