В събота стотици смълчани хора се наредиха на опашка в сърцето на модния квартал на Милано, за да отдадат почит на Джорджо Армани, най-известният италиански дизайнер, който почина тази седмица на 91-годишна възраст, предаде Ройтерс.
Смъртта на Армани предизвика вълна от скръб, като за отдаване на почит на модния дизайнер се стичат както холивудски знаменитости, така и от обикновени хора. В кариера, обхващаща пет десетилетия, той изгради бизнес империя, обхващаща всичко - от висша мода до обзавеждане на дома, като името му се превърна в синоним на семпла елегантност.
Джон Елкан, наследник на известното италианско семейство Аниели, и съпругата му Лавиния бяха сред първите посетители, стигнали до "театъра" на Армани - огромното изложбено пространство в централата на Армани, където се провеждат ревюта и където е положен дървеният ковчег, покрит с аранжировка от бели цветя.
Елкан, който ръководи инвестиционното дружество на семейство Аниели - Exor, преди това е обсъждал потенциално обединение с Армани за създаване на италиански конгломерат за луксозни стоки, включващ производителя на спортни автомобили Ferrari, собственост на Exor. Разговорите не доведоха до никъде, напомня Ройтерс.
Армани, който нямаше деца, е въвел мерки за осигуряване на приемственост и независимост на бизнеса си, който е управлявал с доверени членове на семейството и мрежа от дългогодишни колеги.
Сред първите посетители беше и кметът на Милано Джузепе Сала. Милано, градът, където Армани се премести със семейството си след Втората световна война, ще обяви ден на обществен траур в понеделник.
"Милано е пълно със "знаци" на Армани, би било невъзможно да го забравим. Смятам, че най-голямото му наследство за града е дълбоката му вяра в работата като средство за самореализация", посочи Сала.
Хората чакаха търпеливо под дърветата, които ограждат задънената улица, където офисите на Армани, проектирани от японския архитект Тадао Андо, се намират срещу Армани/Силос - музей, открит през 2015 г., за да отбележи 40 години от кариерата му, и където в момента са изложени колекциите висша мода на Armani Prive от последните 20 години.
В съответствие с желанието на Армани, отделен вход беше запазен за персонала на компанията.