Група български учени-математици от неформалната група "Математика за всички деца" внасят предложение до министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за промяна в учебното съдържание по математика за учениците от 3, 4 и 5 клас. Инициативата е подкрепа от 700 български учени и преподаватели.
Слабите резултати на българските ученици в международното състезание по математика и природни науки "Тиймс" и ниските оценки на изпитите за прием в гимназиите след 7 клас са сред мотивите на учените да поискат спешни промени в учебната програма по математика от 3 до 5 клас:
"В 4 клас имаме сравнително добри резултати, докато в 7 клас наблюдаваме, че 75 процента от децата не могат да изкарат 3.00" - обясни д-р Тодор Тодоров, един от инициаторите на предложението за промяна в учебните програми по математика.
Според проучването, което математиците са направили: "Някъде между 5 и 7 клас децата изведнъж губят интерес или започват да не разбират математика".
Основната причина за това е, че в 4 клас по математика не се учи нищо ново и различно от предишната година, а в 5 клас сложността и обема на материала по математика нараства значително: "Поради тази причина искаме да направим по-плавен преход между началното образование и прогимназиалните класове. Предлагаме да има малко повече задачи и за многоцифрени числа още в 3 клас. Това ще освободи едно време в 4 клас, в което смятаме, че е най-подходящо да се изучават обикновени дроби, десетични дроби".
Учените смятат, че преди да се правят промени в учебните планове, те трябва да се изпробват само за ученици от 3 клас в 10 или 15 паралелки от цяла България.