Той посети средно училище "Найден Геров“ в "Столипиново“, а утре ще бъде и в сливенския квартал "Надежда“ – двата квартала с най-голяма концентрация на ромски деца в страната.
"Основната причина за отпадането на деца от образователната система е неразбирането на българския език в училище“ – изтъкна министър Красимир Вълчев.
"За първи път миналата година "Евростат" отчете, че сме под средния процент за преждевременно отпаднали ученици – 9,3%, докато за ЕС този процент е 9,5. Предложили сме в закона за предучилищното и училищното образование да осъществим езикова интеграция – ако децата не знаят български, да има определен пакет с часове, в които да се занимават само с езика" – допълни министър Вълчев.
"Не съм оптимист, че ще имаме по-висока събираемост, ако санкциите, наложени на родителите, незаписали децата си на училище, се събират от директорите, коментира министърът.
Той посочи, че всички възможни социални и семейни помощи са обвързани с посещаемостта, но е факт, че системата няма достатъчно механизми, с които да ги принуждава и да ги наказва, и компенсира с убеждаване и ежедневна работа. В момента в страната на терен са 12 000 екипа, които работят по Механизма за обхват на децата в образователната система.
"Бяха осигурени средства за образователни медиатори и тази година те са близо 1900", припомни Вълчев.
230 са децата, които не са обхванати в училищната система на територията на Пловдивска област – уточни началникът на РУО - Пловдив Иванка Киркова. Това е малък процент спрямо общия брой ученици, който е около 70 000 – допълни Киркова.
"В областта се движат 23 екипа по Механизма за обхват на децата в образователната система и в тези екипи са ангажирани стотици души, които работят ежедневно", заяви Киркова.