Слабото владеене на български език е основен проблем за ниските успехи на учениците в региона. Това е причина за слабите оценки по всички предмети. Това заяви днес в Разград министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.
"Фокусът в работата на местните институции трябва да е насочен към българския език, като се започне още в детската градина – обхващане на децата и по-ранното им попадане в българска езикова среда. Разработили сме тестове, за да се тестват всички деца доколко владеят български език", посочи Красимир Вълчев.
Той допълни, че езиковата интеграция е залегнала в проектозакона за предучилищното и училищното образование, внесен в Народното събрание. Тя е насочена към деца, които не владеят българския език – било в началото на образователната стълбица или когато се завръщат от чужбина. Предвижда се преди да навлязат в дебрите на останалите образователни предмети, първо да овладеят официалния за страната ни език.
Основна задача на Регионалното управление на образованието в Разград ще бъде да тества децата в детските градини и училищата за владеене на български език. Това заяви министър Вълчев и призова кметовете на малки населени места да оказват подкрепа в това отношение, защото владеенето на езика е важно както за всяко едно дете, така и за общността като цяло.