Индия и Европейският съюз се съгласиха, че въпросите, свързани със стоманата, автомобилите, въглеродните такси и други регламенти на ЕС, изискват допълнителни дискусии поради по-високата чувствителност, се посочва в изявление на Ню Делхи, цитирано от Ройтерс.
Министърът на търговията и промишлеността на Индия Пиюш Гоял проведе разговори с европейския комисар по търговията и икономическата сигурност Марош Шефчович в Брюксел по време на посещението си от 26 до 28 октомври, като и двете страни продължиха усилията си за финализиране на дългоочакваното споразумение за свободна търговия (ССТ), се казва още в изявлението.
Двете страни потвърдиха отново общата си цел за сключване на ССТ до края на 2025 г., следвайки указанията на премиера Нарендра Моди и председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен по-рано тази година.
Преговорите, които бяха възобновени през 2022 г., се засилиха след преизбирането на президента на САЩ Доналд Тръмп, като Брюксел ускори търговските споразумения с Мексико и южноамериканските страни от Меркосур и засили преговорите с Индия, Индонезия и Обединените арабски емирства, напомня Ройтерс.
"Работим за балансирано и справедливо споразумение, което насърчава прозрачни и предвидими търговски рамки", каза Гоял, добавяйки, че дискусиите са били "продуктивни и смислени".
ЕС е най-големият търговски партньор на Индия по отношение на стоките, като двустранната търговия достигна 137,5 милиарда долара през фискалната 2023/24 г., което е с близо 90% повече през последното десетилетие.
Индия повтори необходимостта от преференциално третиране на трудоемките сектори като текстилната и кожената промишленост, като същевременно изрази опасения относно въглеродния данък на ЕС, известен като граничен корекционен механизъм, и новите регулаторни мерки.
От своя страна Шефчович заяви, че разговорите отразяват "дълбочината на политическото доверие" между Индия и ЕС и че двете страни са "ангажирани да намерят справедливи решения, които укрепват търговията и икономическата сигурност".
