В края на седмицата и ден след заседанието на Столичния общински съвет, във фокуса на коментарите във "Форум" е едно от решенията, които засягат хиляди хора.
Водещият на предаването Константин Лавсов разговаря с Борис Колев, член на УС на Асоциацията на собствениците на електромобили.
Колко над милион са автомобилите в София и каква (пренебрежимо малка) част от този брой са електрическите?
Защо тъкмо електромобилите стават мишена и изкупителна жертва на политици и общински съветници, както и повод за конфликт и разделение?
Управляващите в Столичния общински съвет не използваха възможността с увеличаването на паркоместата в зоните да допринесат за чистотата на въздуха с истински стимул за електромобилите (С решението на СОС от 2027 г. собствениците на електромобили в София ще могат да се възползват от безплатно паркиране в Синя и в Зелена зона само през първите три часа – бел. ред.).
Преференциите за електромобилите при паркиране е нормално да се премахнат чак когато броят на превозните средства стане значителен - около 20 и повече процента, а при нас не са много малко.
Държавата предупреждаваше търговците да не оставят цените от лева същите, но в евро (смяна само на знака за валута), а де факто общинарите го правят!
Защо не се направи така, че таксата да отчита по-точно времето на паркиране, а не да е на час? В редица европейски страни това се практикува с мобилно приложение.
Премахването на хартиените талони задължава шофьорите да имат и ползват телефони. Това е дискриминация спрямо възрастни шофьори, които могат и да нямат мобилни апарати.
Хората са недоволни не заради повишаване на цените, колкото, че няма паркинги.
