Столичната община изпълнява петгодишен проект с наименование TURaS „Урбанистична гъвкавост и устойчивост”. Това съобщиха от пресцентъра на общината. Проектът е по Седма Рамкова програма на Европейския съюз. Инициативата TURаS събира на едно място градските общности и бизнеса с местните власти и изследователи, за да може същите да си сътрудничат в разработването на нови практически решения за по-устойчиви градски райони.
11 местни власти, девет университета и осем търговски предприятия от Дъблин (Ирландия), Рим (Италия), Щутгарт (Германия), Севиля (Испания), Лондон (Великобритания), Брюксел (Белгия), Любляна (Словения), Ротердам (Холандия), София и Варна (България) са включени в начални пилотни изследвания на TURаS, насочени към разнородни казуси на градското устойчиво развитие, а именно: адаптация към изменението на климата и смекчаване на последиците; недостиг на природни ресурси; неконтролирано градско разрастване; зелена инфраструктура; саморазвиваща се икономика, базирана на местни ресурси, както и участие на общностите в области като времената употреба на изоставени области и сгради.
Повече от половината население на света живее в градски райони и с тази образна прогноза, която ще се разраства, търсенето на все по-оскъдни природни ресурси продължава да ескалира.
Резултатите, които произтичат от тези пилотни проучвания, ще бъдат измерени и сравнени между участващите градски области преди финалния набор от стратегии и инструменти, за да бъде разработен за употреба от други европейски градове. В крайна сметка, проектът ще илюстрира на градските общности, бизнеса, проектантите и мениджърите как преходните стратегии могат да бъдат създадени и приложени след като се стремим да се придвижим напред към един по-устойчив градски живот.
Столичната община като партньор по проекта участва основно в изследване на казуса, свързан с причините, механизмите и последиците от неконтролирано разрастване на градовете. Основна териториална локализация за прилагане на резултатите от проект TURаS, и същевременно обект на изследователска дейност по време на самия проект, са северните крайградски зони на Столична община. Те са естествения и логичен териториален ресурс за развитие на града.
Именно чрез проект TURаS ще бъдат създадени съвременни мерки, инструменти и практики, даващи възможност за гъвкаво и устойчиво развитие на града и в частност крайградските зони. Цел на Столична община, чрез участието й в проекта, е да бъде създаден устойчив модел за урбанистично развие на северните територии. За постигане на целта трябва да бъдат решени следните основни задачи:
-Ограничаване неконтролираното разрастване на града в периферните територии, с цел опазване на околната среда, улесняване на мобилността, подобряване на контролираното градско планиране, чрез вземане под внимание на пазарните процеси и принципите на устойчивостта;
-Отваряне на центровата система към периферията за по-качествено и по-равномерно обслужване на населението и преход от моноцентрична към развита йерархическа система от центрове, с цел подобряване стандарта на живот в селищата от околоградския район и повишаване на тяхната привлекателност;
-Облекчаване на централните части на София и подобряване на урбанистичния баланс в обхвата на Столична община чрез насочване на инвестиции основно за развитие на публичната техническа и социална инфраструктура и масовия градски транспорт.
Очакваните резултати, които Столична община ще постигне като равноправен партньор по проект ТURAS са:
-Обективна картина за развитието на процесите в южната периферия на града, като „лош модел”, който не бива да повтаряме и трябва да предотвратим на всяка цена;
-Анализи и предложения, които ще ни позволят да осмислим процесите в северните територии преди тяхното развитие – работещ сценарий за развитие, планиране и управление за целесъобразно постигане на задачите в ОУП;
-Развитие на районите в северната част на общината, които в момента не са обхванати от програми за пряко планиране и финансиране.
Не допускат автомобили до Терминал 2 на летище “Васил Левски“ в София От днес до 23 август се забранява достъпът на автомобили до Терминал 2 на летище “Васил Левски“ – София. Причината за рестрикцията е, че ще се извършва подмяна на дилатационните фуги на естакадата към сградата на терминала. Градският транспорт и междутерминалните автобуси ще..
Предвидените строително-монтажните работи, свързани с реконструкция на Театър "София" са приключени в срок и продължава работа по оборудването. Няма опасност да бъде загубено европейско финансиране за изпълнението на проекта, съобщават от Столичната община. Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 (УО на ОПРР..
Столичната полиция има яснота за около 80% от малолетните и непълнолетни младежи, които извършват противообществени деяния в София, известни като "локали". Това посочва министърът на вътрешните работи Даниел Митов в отговор на депутатски въпрос, публикуван на сайта на Народното събрание, зададен от народния представител Николай Радулов от МЕЧ. При..
Заместник-кметът на София по финанси и здравеопазване Иван Василев ще напусне поста си, след като приключи казуса със смяната на банката, която обслужва общината. Зам.-кметът по финанси и здравеопазване на София Иван Василев подаде оставка Василев обясни, че никой не му е оказвал натиск да подаде оставка: " Решението е лично мое. Няма..
От 1 август до 1 септември 2025 г., организации на производители в сектор „Плодове и зеленчуци“ могат да подават заявления за финансиране на нови оперативни програми по Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на България за периода 2023 – 2027 г. Изпълнението на новите оперативни програми ще стартира от 1 януари 2026 г.,..
Печалбата на българската банкова система нараства с 8,7 на сто на годишна база до 1,967 млрд. лева за първите шест месеца на настоящата 2025 година , сочат данните на Българската народна банка. За сравнение - през първото полугодие на миналата година банките отчетоха печалба от 1,81 млрд. лева или със 157,9 млн. лева по-малко спрямо настоящия..
Продължават дейностите по установяване и премахване на нерегламентирано поставени антипаркинг съоръжения на общински площи – скоби, вериги, стълбчета, съобщават от Столичния инспекторат. От началото на годината до сега са демонтирани около 300 неправомерно поставени съоръжения , като само за последния месец те са близо 30...