В момента опашката на кръстовището на двата булеварда достига дължина от 500 метра в пиковите часове, а времето за преминаване през него може да достигне 20 минути. Според изчисления на общината, след реализацията на проекта, дължината на опашката от автомобили в пикови часове ще достига максимум 30 метра.
По думите на проектанта на фирмата – изпълнител на проекта досегашният проблем са били осемте фази на преминаване на това кръстовище. При изграждането има светофарна уредба, която ще работи на две фази. Спирките ще бъдат изместени, няма да бъдат на самото кръстовище отгоре, велоалеята ще остане по бул. „България”, като ще преминава през подлеза. Велоалеята ще премине през подлеза, защото иначе се създава риск от дясно завиващите автомобили, тъй като велосипедистите се движат със скорост 30 км в час, допълни главният архитект на Столичната община Петър Диков.
В подлеза на кръстовището ще бъде изградена и метростанция. Ще бъдат изсечени около 70 дървета и 600 храста, като на тяхно място ще бъдат засадени 478 дървета и 3000 храста и жив плет. В момента се водят преговори с фирма част от големите дървета да бъдат изскубани от земята и да бъдат възстановени след изграждането на проекта.
Предвидено е, строителните работи да започнат към края на тази година. Изпълнението на проекта бе забавено от нефинализирани градоустройствени процедури, както и някои допълнителни промени в проекта за кръстовището и в проекта за метростанцията.
Чуйте какво каза за трудностите, които съпътстват този проект, заместник-кметът на София Любомир Христов.
Нова система за управление на автомобилния трафик пред Терминал 2 влиза в сила от 9 януари, съобщиха от "СОФ Кънект", оператор на Летище София. Системата е резултат от въвеждането на най-добрите европейски практики и има за цел да подобри организацията на движението, безопасността и качеството на обслужване на пътници и посетители. Също така тя ще..
Според европейския индекс за качеството на въздуха "Air Quality Index"- през нощта и тази сутрин в 5 населени места има концентрация на фини прахови частици над допустимите нива. Станциите за измерване са засекли най-голямо замърсяване в София - кварталите "Хиподрума" и "Павлово", в Перник, Пловдив, Шумен и Плевен.
Без парно и топла вода останаха части от столичните квартали „Младост“ 4, „Надежда“ 1, „Гео Милев“, и „Дианабад“, съобщиха на сайта си от „Топлофикация София“. Засегнати са живеещите в бл. 447 на „Младост“ 4, в района на 16 ОУ "Р. Жинзифов", 3-то помощно ОУ "В. Коларов" в „Надежда“ 1, на ул."Коста Лулчев" №15, №17, №19, ул."Ан. Фон Хумболт" №30, №32,..
Специализиран екип от Сухопътните войски обезвреди невзривен боеприпас на територията на каменна кариера "Балша". Мината беше намерена вчера на горска пътека в борова гора над софийското село Балша. По заповед на командира на Сухопътните войски старши лейтенант Владислав Ставрев формированието за овладяване и/или преодоляване на..
Софийска градска прокуратура (СГП) привлече 27-годишния С. Н. като обвиняем за палежа във вагон на БДЖ, при който загинаха четирима души, съобщават от прокуратурата. С. Н. е обвинен в това, че около 02.30 ч. на 31.12.2024 г., в гр. София, на ул. „Княгиня Мария Луиза“ № 102, на втори челен коловоз на Централна ЖП Гара, запалил железопътен вагон, от..
Охранител на Центъра за спешна медицинска помощ е бил нападнат и пребит късно снощи в София. Инцидентът е станал около 22:30 часа. Полицията е задържала нападателя. От Спешна помощ уточниха за БНР, че пострадалият мъж е откаран в болница "Пирогов" с травми. Случаят се разследва от полицията.
До 31 март 10-те най-големи общини в страната могат да кандидатстват с конкретни проекти по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027. Процедурата е насочена към изпълнението на вече одобрени в рамките на първата фаза от процеса по кандидатстване проектни идеи. Допустими за финансиране са дейности, насочени към изпълнение на инфраструктурни мерки..