Швейцария стана поредната държава, която спря продажбите на някои дизелови модели на "Фолксваген". Временната мярка може да засегне 180 000 автомобила, които все още не са продадени или регистрирани в страната.
Решението на швейцарските власти беше взето на фона на задълбочаващия се скандал с манипулираните данни за вредните емисии при дизеловите модели на "Фолксваген".
По-рано новият главен изпълнителен директор на концерна Матиас Мюлер увери, че най-спешната му задача е да възстанови доверието в компанията:
Да се действа внимателно е по-важно от това да се действа бързо. Наложително е подобно нещо да не се случва никога повече във "Фоклсваген". Затова в групата ще приложим още по-строги критерии за съобразяване с правилата и управление. Това е моята цел, посочи Мюлер.
Общо от скандала са засегнати 11 млн. автомобила по целия свят, сред които и модели на дъщерните фирми "Ауди", "Шкода" и "Сеат".
Робърт Хей от консултантската компания "Бранд файнанс" оценява ефекта от скандала така:
Това предизвиква невероятни загуби. Мащабът на скандала и това, че става въпрос за преднамерени действия, означава, че ще има много сериозно отражение върху марката "Фолксваген". Нематериалните загуби, регистрирани досега, може да достигнат 10 млрд. долара.