Седем концерта от Антонио Вивалди! Седем (сравнително) непознати шедьоври от автора на "Годишните времена" в изпълнение на огнените музиканти на Quarto Quartet и приятели. Вивалди е един от големите новатори в жанра на "концерта" – и като структура, и като изразни възможности. А след 1700-та година, когато кончерто гроссо е бил вече утвърден като доминиращ, композитори като Албинони и Вивалди "правят голямата крачка" към концерта за солиращ инструмент и оркестър.
Както в оперите има арии – виртуозни, бляскави, приканващи към аплодисменти, така и в концертите вече има инструмент (или инструменти), които демонстрират изумителните възможности на своите изпълнители. А в първите десетилетия на 18. век оркестърът, ръководен от Вивалди във Венеция, се превръща в един от най-известните ансамбли в цяла Европа.
По един неподражаем начин Кварто ще ни върнат в онези виртуозни времена с един нов прочит на седем от многобройните концерти на големия италиански майстор. "Буря в морето", "Щиглецът", "По селски маниер", "На Анна Мария" – това са някои от интригуващите творби, които ще звучат в зала "България". При това – по маниера на тогавашния новатор Вивалди, цигуларите Иван Пенчев и Иван Въгларов и останалите музиканти, които ще излязат на сцената, са направили свои аранжименти на повечето концерти.
Очертава се една венецианска вечер с предимно мажорно настроение (пет от седемте концерта са в мажор) и много цигулкови "фойерверки"! Ако подредим няколко интересни "мигове" от творбите, можем да кажем, че "Il Gardelino" и "La Tempesta di mare" са два от трите концерта опус 10 с действително живописни програмни имена, които рисуват картини – дали на морска буря, или на красива малка птичка (Il Gardelino е щиглец, оригиналът е за флейта, но при "Кварто" двете цигулки ще се надпреварват в спиращите дъха пасажи и трели, точкуваните ритми, бързите репетиции.
Чуйте още подробности за концерта, който е с начален час - 19 в зала "България", от разговора на Лили Големинова с Иван Пенчев от Quarto Quartet.
Коментатори във "Форум" тази седмица са зам.-председателят и член на Управителния съвет на Българската асоциация по информационни технологии доц. д-р Наталия Футекова и образователният иноватор Ангел Георгиев. Заедно с водещата Елена Пъневска, част от темите, които дискутираха бяха: - Проучване на Института за пазарна икономика - професионалното..
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
На 17 февруари 2025 г., стартира 17-ото издание на Програма "Европа“ на Столичната община. За поредна година целта е сътрудничеството между гражданското общество и местната власт в София в прилагането на добри европейски практики на местно ниво. Пет са одобрените приоритетни области, като тяхното финансиране е по 250 000 лв., каза пред Радио..
"Аника в градините на Людмил Георгиев" е съвместна изложба на известния български графичен художник Людмил Георгиев и 10-годишната Аника Козева. Изложбата ще бъде показана в галерия "ГрафикАрт" от 12 до 26 февруари. "Изложбата трябва да се види, а историята да се разкаже. С бащата на Аника си говорихме в моето ателие, а Аника се беше разшетала из..
Вейповете и останалите бездимни изделия са новата мода, която предизвиква интереса на децата, коментира пред Радио София Яна Алексиева - изпълнителен директор на Асоциация "Родители“ и магистър по Детско-юношеска и училищна психология. Тя добави, че всичко, което е забранено, в даден момент започва да изкушава тийнейджърите. "Всичко, което чуваме..
Романът "Скарида" е забавен разказ за нелепиците, абсурдите и тъгите на едно непроменящо се и непроменимо всекидневие. Негов автор е Димитър Коцев-Шошо, който според издателите на книгата, е роден и кара в София своето щастливо детство, което все още не е завършило, а това е добра новина за всички почитатели на неговото творчество, защото не..
За справяне с проблема с употребата на вейпове сред тийнейджърите, опитът на другите държави сочи, че голяма част от тях са прекратили вноса и производството им, каза пред Радио София д-р Гергана Гешанова - председател на коалиция "Без дим". "В много държави е абсолютно забранено транспортирането на такива количества, съхранението им и..