Как изглежда автомобилната индустрия в България днес? Първо, да опитаме да дадем отговор на въпроса в цифри и факти. Към настоящия момент на територията на страната оперират малко над 100 международни и български компании, чийто капацитет е съсредоточен в сфери като производството на задвижващи системи, електроника, двигатели и компонентите за тях, седалки и интериорни компоненти, заключващи и климатични системи, фарове и аксесоари за осветление, батерии и компоненти за електромобили.
Изготвена е и специална карта, която отчита всяко едно място в България, където се открива ново предприятие, свързано с автомобилното производство.
Все още България продължава да търси инвеститор, който да насочи своите усилия към масово производство на автомобили у нас. Според участниците в кръглата маса, моментът за това наближава, тъй като вече има достатъчно производители на части и компоненти за колите. Идеята е да бъде привлечен инвеститор, който да произвежда поне 100 хиляди автомобила годишно.
Какви са предимствата на страната ни по отношение на инвестиционната среда? На първо място е благоприятната данъчна политика - данък в размер на 10 процента, стабилен курс на лева, ниска цена на труда и добре квалифицирани кадри. Сред другите предимства са съществуващите производствени бази, геополитическото позициониране на България и членството в ЕС и относително стабилната и предсказуема икономическа и инвестиционна среда.
Като рискове за индустрията специалистите отчитат демографската обстановка в страната -напускащи специалисти и застаряващо население, остарял и неефективен Кодекс на труда, необходимост от осъвременяване на митническа политика -за прототипни изделия или компоненти за нуждите на развойната дейност, дисбаланс в регионалното развитие, недостатъчен административен капацитет и липса на сертифициращи лаборатории за нуждите на автомобилното производство.
И тук се намесва ролята на държавата, която трябва да съобрази данъчната си политика с цел да стимулира отрасъла, откъдето смятат за необходимо да бъдат въведен диференциран данъчен подход и облекчения за развойна дейност, иновации и свръхвисоки технологични производства, както и пакети за насърчаване на инвеститорския интерес -с акцент върху административната тежест, инфраструктурата и заетостта. Изключително важно е да бъдат намерени и адекватни стимули и програми за обучение на кадри за автомобилната индустрия още от средното образование - включително дуално образование.
В очакване на автомобилния производител в България, нека кажем, че през 2015 година у нас са продадени 23 500 нови автомобила, което представлява ръст спрямо 2014 -а от 15.4 %. За сравнение ръст на продажбите в Европейския съюз като цяло се изчислява на 9.3 на сто.
Още подробности чуйте от репортажа на Красимир Мартинов.
Тази вечер седмичните коментатори във "Форум", заедно с водещия Константин Лавсов, обсъждаха някои злободневни теми и припомниха близкото минало: коментар за президента Румен Радев и политиката, която води вече 9 години; до каква степен сме се развили като гражданско общество; за корупцията и за предприемачеството в България; войната в..
Искане за оставка на директора на дирекция „Управление и анализ на трафика“ в Столичната община поискаха от групата на „Продължаваме промяната-Демократична България“ (Спаси София) в Столичния общински съвет. Димитър Петров, който заема длъжността 12 г., трябва да бъде отстранен, заради сключени неизгодни договори за пътни маркировки, светофари и..
През миналата година беше подготвяна промяна в наредбата за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. В момента, за да израсте в кариерата учител или възпитател, трябва да отговаря на няколко изисквания като стаж, професионална квалификационна степен и др., но и да е преминал атестиране в..
От тази година се налага редуциране с три пъти на ползвателите по Програма за патронажна грижа в община Костинброд . Намалението се случва, заради свития бюджет по програмата „Грижа в дома“, която се финансира чрез Министерството на труда и социалната политика. Така Костинброд е поредната българска община, която променя рамката, в която съществува..
Защо се случват лавини? Къде и кога най-често падат? Какво можем да правим, за да ограничим риска от лавинни инциденти? Какви базови спасителни техники за откриване на пострадал при инцидент трябва да усвоим, за да сме по-спокойни при разходка по снежните планински склонове?. Тези и други въпроси е добре не само да си зададем, но и да..
Новата постановка "Билет до Америка" на режисьора Ивайло Христов по идея на Мартин Макариев и Луиза Григорова-Макариев и текст на Биляна Тодорова ще се играе отново на 30 януари, след което тръгва към зрителите от страната. Турнето им започва през февруари и се планира да завърши в Берлин. В главните роли на стендъп комика Емил Гатев и на..
Достатъчно ли са детските специалисти, които да предоставят качествени услуги за най-малките пациенти у нас? Решен ли е проблемът и в съседен Перник, където поради отпуск на трима от педиатрите в МБАЛ „Рахила Ангелова“ не беше осигурена 24-часова лекарска грижа за децата. “За съжаление, този разговор остава един и същ в годините. Имаше светлина в..