Как изглежда автомобилната индустрия в България днес? Първо, да опитаме да дадем отговор на въпроса в цифри и факти. Към настоящия момент на територията на страната оперират малко над 100 международни и български компании, чийто капацитет е съсредоточен в сфери като производството на задвижващи системи, електроника, двигатели и компонентите за тях, седалки и интериорни компоненти, заключващи и климатични системи, фарове и аксесоари за осветление, батерии и компоненти за електромобили.
Изготвена е и специална карта, която отчита всяко едно място в България, където се открива ново предприятие, свързано с автомобилното производство.
Все още България продължава да търси инвеститор, който да насочи своите усилия към масово производство на автомобили у нас. Според участниците в кръглата маса, моментът за това наближава, тъй като вече има достатъчно производители на части и компоненти за колите. Идеята е да бъде привлечен инвеститор, който да произвежда поне 100 хиляди автомобила годишно.
Какви са предимствата на страната ни по отношение на инвестиционната среда? На първо място е благоприятната данъчна политика - данък в размер на 10 процента, стабилен курс на лева, ниска цена на труда и добре квалифицирани кадри. Сред другите предимства са съществуващите производствени бази, геополитическото позициониране на България и членството в ЕС и относително стабилната и предсказуема икономическа и инвестиционна среда.
Като рискове за индустрията специалистите отчитат демографската обстановка в страната -напускащи специалисти и застаряващо население, остарял и неефективен Кодекс на труда, необходимост от осъвременяване на митническа политика -за прототипни изделия или компоненти за нуждите на развойната дейност, дисбаланс в регионалното развитие, недостатъчен административен капацитет и липса на сертифициращи лаборатории за нуждите на автомобилното производство.
И тук се намесва ролята на държавата, която трябва да съобрази данъчната си политика с цел да стимулира отрасъла, откъдето смятат за необходимо да бъдат въведен диференциран данъчен подход и облекчения за развойна дейност, иновации и свръхвисоки технологични производства, както и пакети за насърчаване на инвеститорския интерес -с акцент върху административната тежест, инфраструктурата и заетостта. Изключително важно е да бъдат намерени и адекватни стимули и програми за обучение на кадри за автомобилната индустрия още от средното образование - включително дуално образование.
В очакване на автомобилния производител в България, нека кажем, че през 2015 година у нас са продадени 23 500 нови автомобила, което представлява ръст спрямо 2014 -а от 15.4 %. За сравнение ръст на продажбите в Европейския съюз като цяло се изчислява на 9.3 на сто.
Още подробности чуйте от репортажа на Красимир Мартинов.
Културното наследство между 1944 и 1989 е обект на страницата на Стефан Спасов " Забравената цивилизация ": "Избрах втората половина на 20 век, защото не се обръща много внимание към нея. Началото ми бе любителско, само снимах и публикувах. Постепенно това се разви сериозно, опитах се да се свързвам с авторите на произведения, на архитекти на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: "В научната статия на израелските учени Майкъл Чернин и Шай Халеви от Израелската служба за..
Въпреки, че паметта ѝ е почетена с паметници в Белово и родния ѝ Пазарджик, днес малцина знаят името на Мария Сутич – единствената жена в Хвърковатата чета на Георги Бенковски, станала поборничка от любов. Тя и съпругът ѝ, далматинецът Иван Сутич, служител на Барон-Хиршовата железница са младоженци, но когато той решава да се присъедини към..
„Това, което остава“ на Димитрис Георгиев тръгва с гала премиера: "Вдъхнови ме нещо много трагично. В съзнанието ми остана конкретната песен, която вървеше по времето на катастрофата, в която загина баща ми, аз също бях там. В началото това бе първа сцена, проследяваме последствията от един трагичен инцидент. Беше неизбежно да надградим сценария, той..
Вкус: наука за храненето – събитие от Ratio. Какво означава „вкус“? Как го възприемаме, как се променя и какво влияние има той върху начина, по който се храним? Гост – Наско Стаменов, учител в НПГМ, част от "Корпус за бързо гърмене": "Когато човек види, че нещо се случва, нормално е да се запита защо се случва така. Имаме невронна връзка,..
Какво е фасилитиране и как да го правим успешно. На тази тема ще говори Давид Бийота - създател на метода на компаса. За всички, които се интересуват от динамиката в група и искат да водят, обучават и управляват групи от хора. Албена Попова, Сашка Витанова и Северина Митева ни говорят за фасилитирането: "Думата не намери подходящ еквивалент на..
Биляна Савова извървява дълъг път между план “2В” и план “Да бъда”. “Много интересно как изобщо се появи в живота ми цялата тази концепция за план “Да бъда””, разказва тя и се връща към датата 30 май, когато се отбелязва Денят на хората, които живеят с диагнозата “Множествена склероза”. “Идеята е първо да погледнеш към себе си и да си дадеш сметка..