Еврокомисарят по транспорта е в София за двудневната конференция за бъдещето на инвестициите в транспортния сектор - събитие, което доведе в нашата столица и заместник-директора на Европейската инвестиционна банка, и малтийския министър на транспорта, и редица евродепутати. Наситена програма, представяне на добри градски практики и (най-вече) фокусиране върху новата реалност, която изисква "нови играчи" при финансирането на транспортните проекти - европейските грантове трябва да се комбинират с банкови заеми (по които за проектите с потенциал Европейската инвестиционна банка може да бъде реален партньор и гарант за риска) и частни инвеститори. Затова и ЕК вече обяви първия прием на документи по новия така-наречен blending mechanism, който комбинира тези три източника на средства. Навлизането на нови инвестиции е изключително важно, за да бъде покрита разликата от 24-те милиарда евро, които са определени за транспортни разходи за сегашния програмен период (2014 - 2020) и реално необходимите 700 милиона до 2030, за да бъдат изпълнени амбициозните проекти, благодарение на които да европейското пространство да стане наистина единно, максимално улесняващо преминаването от една форма на транспорт в друга, максимално зелено и в крак с дигиталните изисквания на новото време. Самата Виолета Булц се срещна с журналисти и коментира широка гама от теми - от влаковия транспорт като приоритет в момента и нейната надежда сектора да се "отвори" подобно на самолетния, през дигитализацията, декатбонизацията и свързаността (със специален акцент върху достъпността на пристанищата и връзката им именно с влаковия транспорт), както и възможностите за инвестиции от външни за ЕС държави (като Китай, например). Тя похвали София за електробуса, който бе пуснат именно в първия ден на конференцията, но "нахока" България като държава с най-много жертви от катастрофи в ЕС. В Евросъюза годишно се изразходват над 100 милиона евро за жертвите на пътя... представете си ако можехме да инвестираме тези средства в инфраструктура, какви чудеса биха се получили.
Еврокомисарят по транспорта разясни, че грантовете ще останат и че най-важните стратегически проекти, които не са атрактивни за частните инвеститори, ще продължават да бъдат съфинансирани с европейски средства. Подчерта и колко е важно страните-членки да са активни, да подготвят добри и обосновани проекти. Еврозоната излиза от кризата и сега е моментът да "натиснем" за повече инвестиции - категорична беше тя. В момента има четири механизма за финансиране на проекти в транспорта - някои по-добре познати, по които подадените проекти са в пъти повече от възможностите за финансиране, което е още едно доказателство, че има нужда от нови практики и нови играчи.
Заместник-директорът на Европейската инвестиционна банка Пим ван Балеком също коментира важността на комбинираното финансиране, като отдели специално място на участието на ЕИБ в Механизма за по-чист транспорт и възможностите за отпускане на заеми за "добри проекти", свързани с обновяването на автобусния (или тролейбусния - защо не) парк на даден град (или регион).
Чуйте повече от репортажите на Лили Големинова.
От синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" категорично настояват да се въведе незабавно оценка „дисциплина“ , която да стимулира ученици и родители, формирали добро възпитание; учителите да могат регламентирано да отправят послания, не само към учениците, но и към техните родители, при нарушаване на училищния правилник; да се прилага..
Цените в Зоопарка ще се повишат, от 2 лв. за дете и 10 – за възрастен, съответно на 5 и 10 лева. Поскъпва и Зооучилището, стана ясно на днешното заседание на Столичния общински съвет (СОС). Пред БНР-Радио София директорът на Зоологическата градина Добромир Бориславов уточни, че ще бъде въведен и семеен билет, услугата за гидове - на..
Има ли в България здравна политика за специализирана грижа и подкрепа на болните от Алцхаймер и какво се прави за превенция и профилактика на деменцията. Отговорите на тези въпроси дава Зорница Карагьозова , член на Гражданско сдружение "Алцхаймер- България" и представител на страната ни в Групата на непрофесионалните болногледачи към сдружение..
"Не затваряй очи" е нов български игрален филм на режисьора Николай Егерман. Сценарият е на Мартин Ралчевски по едноименна му книга. Един филм за вярата, любовта и чудесата в живота . Актьорите Михаела Павлова и Добрин Досев играят главните роли в продукцията. Те гостуваха в Радио София, за да разкажат за предизвикателствата по време..
Фондация "Григор Димитров" подкрепи с дарение "Заедно в час". Фондацията на най-известния български тенисист ще дарява значителни средства за минимален период от две години. Средствата ще бъдат използвани за програмата "Училища за пример“. Партньорството между двете фондации датира от 2023 г., каза пред Радио София Нели Кочева - ръководител..
Регионалният исторически музей-София кани децата да рисуват на тема "Красивата София" и да участват в конкурс. В състезанието могат да участват всички ученици от I до XII клас, от училища, извънучилищни звена, школи и др. Класирането на участниците ще се извършва от жури, съобразно три възрастови групи – до 7 години, от 7 до 12, и от 13 до..
"Видовете възобновяеми енергийни източници" е темата на второто издание в рубриката "Мисли в зелено", която се осъществява между Радио София и "Соларна академия - България". Страната ни е облагодетелствана с много възможности по отношение на възобновяемите енергийни източници, казва д-р инж. Веселин Тодоров от "Соларна академия - България". "Като..