За въвеждането на задължително сексуално и здравно образование в училищата и закриване на възпитателните интернати, настоява националният омбудсман Мая Манолова. Утре предстои среща с трети образователен министър от началото на мандата й, на която тя ще изисква защита на правата на децата и подобряване на достъпа им до институциите.
По време на форума на Европейската мрежа на детските омбудсмани и УНИЦЕФ, на който България е домакин, тя призова за промяна в поведението на отговорните страни и зачитане на мнението на подрастващите. Срещата събира представителите на 17 държави, като цели да допринесе за ефективността на институциите в защита на правата на децата и подобряване на достъпа им за подаване на жалби и сигнали, както и необходимостта от въвеждане на здравна култура и сексуално образование в училищата.
Лесли Милър, съветник по партньорствата в Регионалния офис на УНИЦЕФ за Централна и Източна Европа, каза, че най-ценното е обмяната на опит между страните:
По време на обсъжданията искаме да ви насърчим да споделите по какъв начин стигате до уязвимите деца, когато работите с тях, включително деца с увреждания, деца мигранти, деца в бедност и такива, живеещи в затворени институции.
Мая Манолова отбеляза, че за належащата нужда от въвеждането на сексуално и здравно образование в учебната програма говорят дори самите ученици. България преминава през трудна социална промяна на закриване на институциите и преместване на децата в среда, близка до семейната, отбеляза омбудсманът и коментира проблема за децата, живеещи в т.нар. „възпитателни интернати“, които са настанени в конфликт със закона. Тя припомни, че е настоявала за нов закон за детското правосъдие, както и за Национална програма за закриване на тези домове. Темите ще бъдат дискутирани и на среща на националния омбудсман с образователния министър.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..