Кукленият театър може да се бори срещу агресията. Това каза режисьорът Тодор Вълов, който беше гост в изнесеното издание на предаването Радиокафе" тази неделя в Столичния куклен театър.
Агресията е един много плашещ фактор и мисля, че кукленото изкуство и други сценични изкуства могат да бъдат такъв фактор, който да се бори срещу засилването на тази агресия, да представя един друг свят, който може да бъде по-човечен, по-хармоничен, по-добър , коментира режисьорът.
Тодор Вълов поставя редица куклени пиеси, сред които „Червената шапчица“, „Малката кибритопродавачка“, „Храбрият оловен войник“, „Болен здрав носи“. Носител е на награди, познат е с работата си не само у нас, а и в чужбина.
В момента той репетира заедно с актьорите от Столичния куклен театър постановката „Карлсон“ по Астрид Линдгрен.
Един от наболелите проблеми през последните години е стесняващото финансиране на спектакли и проекти, въпреки че ние успяваме. Все пак Кукленият театър е едно материлано изкуство и то няма как да работи без средства. За създаването на една кукла от материал, няма как да не участват много хора, обясни режисьорът.
Тодор Вълов припомни, че театралното изкуство се развива, така както и заобикалящият ни свят. Използват се нови технологии, нови декори, дигитални похвати, които навлизат все повече в поставянето на спектаклите и се използват от младите режисьори.
Реално, с всичката тази дигитална техника и всичко това, което се развива, Кукленият театър много по-усърдно трябва да се бори за запазване на своето пространство, аз вярвам, че той винаги ще има място, категоричен е Тодор Вълов.
Режисьорът признава, че като дете силно е бил впечатлен от пиесата „Спектакъл за сенки“ на проф. Николина Георгиева. Толкова приказно и вълшебно ми се стори това, че някак си в моята глава все едно единственото нещо, което съм гледал като дете, е било „Спекаткъл на сенки“, въпреки че не е точно така, спомня си Тодор Вълов и споделя, че тази пиеса, която е гледал като дете, също има значение за избора на неговия път като режисор на куклени пиеси.
Целия разговор с режисьора Тодор Вълов и водещата Анелия Торошанова - чуйте в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..