Актьорът Цветелин Павлов и режисьорът Стефан Димитров бяха гости на изнесеното студио на Радиокафе от Столичния куклен театър тази неделя.
Спекакълът "Авеню Кю" се появява за първи път в Лондон през 2003 година, а тази година за първи път се играе в България на сцената на Столичния куклен театър. Актьорът Камен Асенов печели наградата „Златен делфин“ за играта на главния герой в спекатъла Принстън и за превъплъщението си в Род.
Род-един от основните герои е банков служител, който пази една голяма тайна , но има многфо добро сърце. Обича приятелите си, дори и понякога да ги нагрубява, обясни Цветелин Стоянов, който също участва в спектакъла.
Имаме щастието да го видим в Столичен куклен театър с пълна зала, надявам се и до година да е така, признава Цветелин Стоянов.
Спекатакълът ще се играе последно за годината още два пъти на 30 ноемнври и на 12 декември от 19 часа на сцената на Столичния куклен театър.
Оказва се, че голяма част от публиката на „Авеню Кю“ не е идвала на куклен театър, или тези, които са идвали нямат спомени. И тук е много важно, че „Авеню“ разбива и този стереотип. Хората могат да се срещнатс куклите независимо на каква възраст са , коментира актьорът.
Актьорът Стефан Димитров прави дебют като режисьор с постановката с кукли "Записки от Подземието" по Достоевски на сцената на Столичния куклен театър. Последното представление на спектакъла ще бъде на 27 ноември.
На въпроса кое го е провокира;ло да стане актьор, а и после режисьор, Стефан отрговори така:
Винаги отговорът се е променял с времето, защото човек натрупва някакъв опит. Сега си мисля, че това което ме провокира да се занимавам с театър е нуждата от това човек да намери някаква истина, истина която не е грозна а е красива, т.е. истина, която е безопасна . Това е безопасна истина, която можем да предоставим на зрителя, т.е. той да види такива неща, каквито са в Света без това да го нарани твърде много, защото все пак сио остава това правило, че всичко е измислица на сцената.
Понеже театъра (както и всяко друго изкуство) позволява всичко да е реално, но и вътре да присъства и чудото,като реалност, чудото да е реално, добавя Стефан.
Целта на един такъв спектакъл като "Записки от оподземието" е да предизвикам хората те самите да потрърсят отговорите за себе си, спрямо въпросите, които ги вълнуват в тяхното ежедневие, обяснява режисьорът. Когато работя това е винаги моята универсална и постоянна цел, да можеш да провокираш зрителя отдолу, който съпреживява само да започне да търси отговорите за себе си, т.е сам да се зъзпитава, не ние да го възпитаваме, а само да го провокираме.
Целият разговор с актьора Цвтелин Павлов и актьора и режисьор Стефан Димитров можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..