Правим театър със съвременно звучене, съвременен език, да ползваме всички театралани средства, а и не само театрални, които могат да се превърнат и да бъдат в плюс за една постановка. Така че не ограничавам никой от постановчици в нашия театър. Прави онова, което смята че е най-доброто и така темата го гложди, смята, че темата трябва да бъде достъпна, показана , развита, за да има смисъл от тази тема в нашето съвремие, каза Кирякос Аргиропулос директорът на Столичен куклен театър.
Кирякос Аргиропулос беше гост в изнесеното предаване на "Радиокафе" в неделя от Столичния куклен театър. Той завършва режисура НАТВИЗ „Кръстьо Сарафов в класа на проф. Атанас Илков, поставя над 60 загалавия за деца от класически и съвременни автори, над 20 театрални спактакъла по текстове на Шекспир, Южен Юнеско Нийл Саймън, Аристофан. Има редица награди от различни Международни конкурси родни, директор на Столичен куклен театър от 2002 година. Тази година през март получи награда Икар за маркетинг, мениджмънт и приходи в страната и чужбина. Основател е на Асоциацията на куклено изкуство в България АКУНИН и на Международния фестивал Биенале за уличен и куклен театър „Панаир на куклите“.
В момента сме е един хубав екип, работят много добри режисьори, сценографи, артисти, разказа директорът на театъра и добави: Зад цялата дейност на един театър се крият много усилия. Но това, което зрителите не знаят е, че усилията в посока на това да намериш добри художници, кукломайстори, шивачи, театрални работници, учители,озвучители, дърводелец, железар. Тази професия на кукломайстор е много специофична, това вече никъде не се учи. Навремето се учеше в Прага в Академията за изящни изкуства, веч не се учи за съжаление.Това да създадеш последователност, взаимственост, обучаване е много трудно. И аз си дадох сметка още преди 15-ина години като погледнах на колко години са хората в ателиаетата и си дадох сметка, че след 10 -20 години няма да ги има, а те са много важни. Ако ние тях ги нямаме не бихме могли да имаме добри постановки, обясни Кирякос Аргиропулос.
На въпроса за финансирането на театъра, директорът отговори: Ние сме общински театър, ние нямаме финансови проблеми, общината не ни се бърка в работата, напротив иска да ни създава условия да творим и вероятно на това се дължи доброто развитие на нашия театър и на общинския театър в частност.
Той признава, че за него Столчиния куклен театър е "бижу" и, че не съжалява, че е пояел неговото ръководство преди повеч от 15 години, въпреки че е имал предложение да се развива като режисьор и директор в Гърция.Страем се да предлагаме интересни заглавия в топзи ионтересен диапазон от театър за бебета, който стартирахме пшреди няколко години до театър за възрастни. Най-важното е зад едно заглвие да застане стабилен режисьор, не се ограничаваме само с присъсътвието на български режисьори, даже и за догодина или по-догодина ще поканим и от чужбина пак режисьор. Присъствието на едно такова режисьорско тяло е интересно, защото гледни точки, взаимстване, предаване на опит, начин на работа. Това обогатява актьора, категоричен бе Ариропулос.
Директорът допълни, че не задължава актьорите да играят само на сцената на столичния куклен театър, даже напротив приветсвта участието им в други театри и други проекти, кино телевизия. Това носи обогатяване и актьорът не трябва да се задържа в един тетър и в една стилистика.
Коледната програма на Столичния куклен театър започва на 9 декември, като за последните две седмици на годината на сцената му ще се изиграят около 50 представления.
През 2018 г. Столчиния куклен тетър ще участва в международен проект „Картинна Европа“ във връзка с годишнината на писателя Ханс Кристиян Андерсен. През февруари предстои да се осъществи омбем с Кукления театърв Токио, като една от художничките в ателието на Столичния тетър ще отиде в Япония, а мениджър от театъра в Токио ще посети репетициите на режисьорите Боньо Лунгов и Тодор Вълов.
Догодина предстои и 10 юбилейното издание на фестивала „Панаира на куклите“, чийто домакин е Столичния куклен театър. „Стараем се да поканим уличен театър, куклен театър и не само. Напоследък наричането на куклен театър не е много правилно, не е точно защото в някои представления кукли няма. Има предмети, затова казват театър на предмети, театър на анимацията, защото актьора анимира с предмети или с кукли или с неудошевени предмети. Затова си мисля, че нашия театър от Столичен куклен театър няма да се казва така, може би ще се казва театър на анимацията“, обяснява директорът.
Целият разговор с директора на Столичния куклен театър Кирякос Аргиропулос с водещата Анелия Торошанова можете да чуете в звуковия файл.
Продължава седмицата, в която анализатори във "Форум" правят равносметка на 2024-та и споделят очакванията си за 2025 година. Арман Бабикян, пиар експерт и Георги Проданов, политолог днес коментираха какво се случва в момента и какви биха били последствията при възможните изходи от продължаващите преговори за редовно..
Заради неефективност на нощния градски транспорт в София Карлос Контрера е предложил съкращаване на линии още през март 2024 година, съобщи пред БНР самият той. Контрера е общински съветник трети мандат и е зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. В доклад (с Ваня Григорова) той се предлага да бъдат спрени две от линиите на нощния..
Ако трябва да търсим в американската съвременна политика два персонажа, които са диаметрално противоположни - това са Джими Картър и Доналд Тръмп, който след около седмица ще влезе в Овалния кабинет. Това заяви журналистът Енчо Господинов в ефира на Радио София. Той разказа, че е бил 27-годишен репортер, когато Джими Картър полага клетва като 39-ия..
Началото на годината традиционно е време за анализи и прогнози. Обръщаме поглед към пазара на труда. Какъв беше той през 2024-та и какви са прогнозите за 2025-а? Обявите за работа, заетостта, цената на труда - търсенето и предлагането в различните сектори, как технологиите оформят и влияят на начина, по който работят и се развиват компаниите...
Стремежът към поевтиняване е общ знаменател за много хранителни стоки и продукти , които през последните месеци и години видимо са влошили качеството си. Това обикновено става там, където технологиите позволяват използването на евтини заместители . Това коментира пред БНР-Радио София Богомил Николов от Асоциацията на активните..
Дали ще бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота, ще реши Столичният общински съвет на следващото си заседание (16 януари), ако предложението в доклада на Ваня Григорова и на Карлос Контрера бъде прието. Противници на "орязването" на нощните..
“Лицата на нощна София“ - така е озаглавена предстоящата изложба, за която разказа в предаването “Радиокафе“ музикалният журналист и фотограф Иваничка Кючукова. “Лицата на София и на музиката са важно нещо за мен, но те са важни и за самия град“, отбелязва тя и допълва, че в нейното ежедневие често среща различните лица на София - публиката и..