Теренът на гара „Пионер“, който сега е обявен за продажба от Министерството на транспорта, мисля, че трябва да бъде направено необходимото той да стане собственост на Столична община. Тъй като той е един много важен терен, който разделя две части на Борсовата градина, вместо да ги обединява. Това каза арх. Тодор Булев, който беше гост в изнесеното предаване на Радиокафе в Столичното Ларго.
Архитект Тодор Булев е свързан с градоустройството на столицата повече от 40 години, бил е главен архитект на най-многолюдния столичен район "Люлин", автор е на последния проект на за пешеходната част на еблематичния булевард "Витоша". Той бе гост в неделя на предаването "Радиокафе", което се излъчи от столичното Ларго. Там беше открита благотворителната изложба на учениците на 143 училище "Георги Бенковски" под патронажа на главния архитект на столицата Здравко Здравков. Водещата Анелия Торошанов разговаря с арх. Булев за съвременната визия на столицата. Тя го попита до какво доведе приватизацията на различните общински терени?
Въпрос с повишена трудност, бих казал, че има места, където тази приватизация стана до известна степен прибързано и не доведе до очаквания резултат, отговори арх. Булев.
На първо място аз ще цитирам нещо, което е болна тема на софиянци, това е Борисовата градина. Там навремето се продаде един много голям терен около бившия Летен театър, продаде се Къпалнята на Мария Луиза, сега предстои продажба на Жп гара "Пионер", терена на бившия парк „София Ленд“ също е с неясен статут. Тоест ние имаме терени, които не функционират и сега ми се струва , че пред Столична община стои въпросът как ще реабилитира софиянци, как ще стане това ми е трудно, коментира архитектът.
Според арх. Булев теренът на гара „Пионер“, който сега е обявен за продажба от Министерството на транспорта, трябва да да стане собственост на Столична община. Тъй като той е един много важен терен, който разделя две части на Борсовата градина, вместо да ги обединява, добави арх. Тодор Булев.
За мен лично приватизацията в Столична община и следприватизационния контрол и цялостното управление на общинските имоти е една много голяма тема на управлението, по която поне аз и мисля, че всички софиянци бихме искали да видим по-добри резултати.
Според бившия главен архитект на район "Люлин" приемствеността в градоустройственото мислене е много важна.Аз споделям повечето от нещата, които арх. Здравков предлага, особено това да ограничи високото строителство в София до определени зони. Това е абсолютно необходимо, аз считам, че в целия стар град на София, цялата централна зона няма място за сгради от този тип, които се появиха на пл. Македония по много причини. Само искам да кажа, че е абсолютно некоректно да се твърди, че когато се регулира високото строителство, тогава се спира бизнеса, има и такава теза на бизнесмените, тя е фалшива, каза арх. Булев. Той даде за пример други европейски столици, чийто исторически център е запазен, а вторичните индустриални центрове се развиват в периферията като в Париж, Лондон и Франкфурт.
В града, когато правим нещо ние трябва да се съобразяваме и трябва да изграждаме на първо място едно равновесие между различните групи хора. На първо място това са обитателите на града градът съществува, заради тях, а бизнесът, който се развива това е едно последсвтие впоследствие, това е вторично, категоричен бе арх. Булев.
Друг интересен феномен, според архитекта е развитието на жилищните комплеси в София и земеделието в градски условия.
За мое щастие имам възможността да наблюдавам как се развиват новините жилищни комплекси и съм изненадан, че се получават някой добри неща и там, макар и в по-малък мащаб“, все пак се получават тук, там някои квартални средища, и много ми се иска те да бъдат стимулирани, защото хората имат нужда от среда за общуване, обясни арх. Тодор Булев.
Целият разговор с арх. Тодор Булев можете да чуете в звуковия файл.
Заради неефективност на нощния градски транспорт в София Карлос Контрера е предложил съкращаване на линии още през март 2024 година, съобщи пред БНР самият той. Контрера е общински съветник трети мандат и е зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. В доклад (с Ваня Григорова) той се предлага да бъдат спрени две от линиите на нощния..
Ако трябва да търсим в американската съвременна политика два персонажа, които са диаметрално противоположни - това са Джими Картър и Доналд Тръмп, който след около седмица ще влезе в Овалния кабинет. Това заяви журналистът Енчо Господинов в ефира на Радио София. Той разказа, че е бил 27-годишен репортер, когато Джими Картър полага клетва като 39-ия..
Началото на годината традиционно е време за анализи и прогнози. Обръщаме поглед към пазара на труда. Какъв беше той през 2024-та и какви са прогнозите за 2025-а? Обявите за работа, заетостта, цената на труда - търсенето и предлагането в различните сектори, как технологиите оформят и влияят на начина, по който работят и се развиват компаниите...
Стремежът към поевтиняване е общ знаменател за много хранителни стоки и продукти , които през последните месеци и години видимо са влошили качеството си. Това обикновено става там, където технологиите позволяват използването на евтини заместители . Това коментира пред БНР-Радио София Богомил Николов от Асоциацията на активните..
Дали ще бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота, ще реши Столичният общински съвет на следващото си заседание (16 януари), ако предложението в доклада на Ваня Григорова и на Карлос Контрера бъде прието. Противници на "орязването" на нощните..
“Лицата на нощна София“ - така е озаглавена предстоящата изложба, за която разказа в предаването “Радиокафе“ музикалният журналист и фотограф Иваничка Кючукова. “Лицата на София и на музиката са важно нещо за мен, но те са важни и за самия град“, отбелязва тя и допълва, че в нейното ежедневие често среща различните лица на София - публиката и..
Постиженията в сферата на роботиката и автоматизацията през миналата година у нас не са никак малко. В началото на 2024 г. член на ПАРА - Професионалната асоциация по роботика, автоматизация и иновации, създаде Център за мониторинг и техническа поддръжка на автоматизираните и роботизирани складове на компанията и помага на технологичните операции в..