По думите на проф. Джурова, куратор на експозицията, Христо Харалампиев се утвърждава като корифей в пластиката от стъкло към която преминава в последните години. "Няма друг, който да го конкурира", категорична е тя и продължава: "Много упорито, много последователно той успя да наложи този нисък релеф в пластиката да бъде равностоен с триизмерната пластика, за която вече българина има традиция, има очи".
Наред с пластиките на Христо Харалампиев - триизмерна, нисък релеф в бронз и нисък релеф в стъкло, в изложбата са показани и картини (масло и акрил) на Кирил Харалампиев, които за проф. Джурова са толкова деликатни и лирични, колкото и творбите на бащата. Всеки от тях си носи епохата, но носи и чувствителността, която е създадена в едно семейство със специална аура.
Самият Кирил Харалампиев изпитва уважение и респект към баща си, отговорност към името, което носи. Обяснява, че не избира скулптурата, а живописта, защото от малък го влече цветът.
Дали след време двамата - баща и син, биха направили друга съвместна изложба? Отговорът на Христо Харалампиев е, че творецът трябва да участва в подобни изяви тогава, когато има какво да каже. Освен това без значение колко опит имаш, какъв творчески път си изминал да се съпоставяш с младите е изключително отговорно, защото те дават не само младост, но и креативност.
Време е за поредното ни гостуване в Сливница. Този път започваме с Младена Шуманова - педагогически съветник в Професионалната гимназия по транспорт и с ученика в 8 клас Александър Русков за създадената преди 2 години междуучилищна телевизия: "60 години сме град, но имаме много история, населено място сме от древни времена, на Римски път сме. В..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Най-старият киносалон в България е “Модерен театър” (известно и като "Цанко Церковски" след 9 септември). Слушаме откъси от рекламен текст за откриването на Кино “Модерен театър”, както и откъси от спомените на Георги Каназирски - Верин за първия кинематограф в София и за първата кръчма, обърната в кино преди създаването на Кино “Модерен театър” в 1908...
Кристина и Михаил Белчеви са заедно от 42 години, а са се разделяли за не повече от четири дни. Животът им е споделена нежност, изпята любов и музика, която докосва струните на душата. И предопределеност свише. Криси чува песента на Лили Иванова “Самота” по текст на Мишо ден преди да се запознаят и си казва „Къде ли са тези сантиментални мъже, които..
„Самотният зрител“ – огледало на обществото ли са новите сериали? Още по темата с Йосиф Аструков , Институт за изследване на изкуствата - БАН: "Темите не са нови, датират още от ТВ - хората са седнали заедно и гледат. Сега всеки се разцепва на малки екрани. Ако гледаш комедия и не ви е смешна, а цялата зала се тресе, и на теб ти става смешно...
Пускането на ИИ “DEEP SEEK” доведе до неочаквани реакции и събития – ЗАЩО? Постига ли се наистина революция с този модел и повдига ли нови въпроси за надпреварата в разработването на технологията? Събеседник по темата ни е д-р Димитър Димитров, част от Института „INSAIT” към СУ „Св. Климент Охридски“: “DEEP SEEK” е модел за разсъждение,..
Графичният роман „Mаус“ на Арт Спигелман излиза за пръв път на български език. Представя ни го неговият преводач - Владимир Полеганов: "Комиксът е подценявана област на изкуството - смята се за явно популярна. Но чрез неочакваната форма се разказва история, която се говори и възприема много трудно. Авторът бавно е осъзнавал какво е да си син на..