От институцията обясниха, че тази продажба е извършвана от дъщерната им фирма "Дойче пост Директ" в съответствие с всички закони. Германските пощи се контролират директно от федералното бюро за защита на данните и редовно биват проверявани, казаха още от там.
Съобразно правилата, данни, съдържащи лични адреси, не са били продавали. Данните представлявали информация и анализ на географски региони, клиентско поведение, доходи, банково поведение, възраст, пол, семейна структура, притежание на автомобили и други. Те са анонимни и не съдържат името и точния адрес на собственика им.
Анализът за политическите партии съдържа и преценка на шанса за гласуване с тяхната бюлетина по жилищни райони. Става дума за над един милиард информации, отнасящи се до 20 милиона жилищни сгради с 34 милиона домакинства.