Тази неделя в предаването „Кой кой е“ ви срещаме с фотографът Любомир Сергеев. Един търсач на красотата, както го наричат в публичното пространство, който снима в цял свят, като двете му постоянни точки са София и Ню Йорк.
Любо е обиколил почти всички европейски градове, снимал е в Китай, Япония, Африка има много родни и международни награди. През 2014 година печели т. нар „Оскар“ във фотографията - статуетка „Виктория“ в най-големия фотосалон в света.
Срещаме Любомир Сергеев, вглъбен в поредния работен проект, За щастие той успява да се откъсне от задачите си и да дойде в студиото на Радио София. Подготвя поредната изложба в Ню Йорк, този път с… хайдути. Всъщност фотографът среща ентусиастите от сдружение „Хайдути“ на един събор и решава, че иска да ги заснеме и да ги покаже на света. Очертава се изложба и в Токио.
Директно отидох при тях и им казах: Вижте искам да ви снимам, ужасно много ме кефи какво правите! Това са хора, които се занимават с пропагандиране на нашата история и култура по много автентичен начин - разказва разпалено Любомир Сергеев.
Хората от сдружение „Хайдути“ събират автентични дрехи, оръжия и атрибути, които са на повече от 200 години. Те правят открити уроци в различни краища на България, нещо което Любо Сергеев иска да разкаже.
Моята амбиция е да заснема точно определен тип фотографии, които са така, както ги обичам - леко епични и да ги представя на света - признава фотографът и допълва: Винаги много съм харесвал да правя такива комбинации между нещо, което е много историческо с културна насоченост и да го пречупя през моя си леко комерсиален поглед.
В хода на разговора ни става ясно, че носителят на „Оскар“ във фотографията обича разнообразието, живял е в много европейски столици и е обиколил почти всички континенти, но винаги се връща към родната си България.
Трудно се издържа една цяла година в Ню Йорк, имайки предвид алтернативата тук. Пролетта е много хубава в Ню Йорк, но лятно и зимно време предпочитам да съм в България. Тук има прекалено интересни неща, за да ги оставя току така, честно казано. Обичам двете страни на монетата. Обичам да виждам и Ню Йорк - голямата машина, обичам да се прибера и в България, малко по-спокойно да ми е. Аз не съм срещал българин по света, на когото да не му е мъчно - категоричен е Любо.
Много мие хубаво днес, да снимам някъде по света - в Лос Анджелис например, където времето е винаги едно и няма промяна, след това да прескоча до някой замък в Австрия. Спомням си имаше един случай, когато от Европа, на следващия ден попаднахме в Африка, в коренно различна обстановка в арабски, полуарабски свят, в пустинята. Всъщност, това са най-важните неща, които се случват на мен и смятам, че на всеки човек, който пътешества, има възможност да погледне тоя свят. И е много важно да обърнеш внимание на тези неща. Много е тъжно, ако си прекалено зает или нямаш очите да ги видиш тези разлики. Мисля, че това е истината, това е целта - да можеш да ги видиш всички тези разлики, на които си свидетел.
Именно заради тези възможности Любо се чувства богат.
Много е важно човек да отстъпи една крачка назад, да погледне общата картина и да каже: Уао!
А поредното пътуване предстои до Серенгети, където фотографът, заедно със своя екип ще снимат… масаи.
Една снимка може да ни каже 1000 думи. Фотографията сама по себе си е отрязък от време. Тя е частичка от нещо, което се е случило някога. Хората го разглеждат по различни начини естествено, за едни това е спомен, за други това е блян, за трети е нещо друго, казва Любомир Сергеев.
Аз самия не снимам нещо, което съществува, аз първо го създавам и след това го заснемам. При мен винаги има история, винаги разказвам нещо. В 100% от случаите имам много дълбока история. Много често тази история не е много лесно видима, човек трябва да се задълбае малко повече, но винаги я има.
Целият разговор можете да чуете в звуковия файл.
По-долу можете да разгледате някои от снимките на Любомир Сергеев.Днес предаването е в Шесто основно училище в София, темата е за достъпността в извънучебно време на училищните дворове , а първи гости са Мая Цанева от сдружение Безопасни детски площадки и Диана Андреева, експерт образование, Национална Мрежа за Децата: Мая Цанева : "Имаме нужда от повече добри примери и положително мислене - това, което е..
Павел Златаров е концертмайстор на Софийската филхармония. Но същевременно е първа цигулка в квартет Филхармоника , който вече няколко години представя своите добре обмислени и задълбочено представени програми пред публиката. В състава на квартета са още Милена Златарова (водачка на виолите в СФ), Ана Иванова, която е помощник - концертмайстор и..
Разговорите са с архитект Татяна Митова. В продължение на 21 години, тя ръководи архитектурно студио “Ами”. То е създадено през 1996 година, като частна практика от архитект Любомир Митов - племенник на инж. Стоян Митов. Продължаваме с Кристиан Ваклинов - председател на „Гражданско сдружение за теснолинейката“, което безвъзмездно поддържа дома-музей..
Петър Кърджилов намира доказателства за първа кинопрожекция в България само година след премиерата на братя Люмиер в Париж. За първа прожекция говорят вестници от началото на декември 1896. Тя е в х-л Македония, след това има прожекция и в кафене "България", и в "Славянска беседа". Кои са първите "киносалони", какви интерсни професии е имало около тях,..
Девойката пада жертва на чувствата си към владетеля Една от най-романтичните народни песни „Биляна платно белеше“ е съхранена от братя Миладинови. А Димитър Талев, позовавайки се на реални исторически източници в трилогията „Самуил“, разкрива коя е девойката от любовната балада. Тя е дъщерята на богомила Дамян, на която българският цар отдава..
Национален ден на благотворителността – интервю с Емануела Иванова от TimeHeroes : "За 12 години над 3000 кампании са се регистрирали в сайта ни, над 97000 души са дарявали време и ценни вещи. Благотворителността е страхотна - доброволчеството е нейно продължение. На ежедневна база не е трудно. Проверяваме всяка организация в платформата...
Докоменталният филм „ INDIA. A Roadtrip Diary ”. От забързаните улици на базара Чаури в Делхи до деликатната тишина на индийската пустиня Тар, визуалният дневник на Мартин Граховски от едномесечно пътуване заедно с Петър Тухчиев ще ви отведе по пътешествието на една от най-оживените страни в света, разказано чрез комбинация цветни и черно-бели..