България е там, където е светът, даже имаме по-добри статистики по отношение броя на жените, работещи в дигиталната индустрия - почти два пъти повече, отколкото в Европа. Все още обаче бизнес кариерата, лидерските позиции, особено предвид водещата роля на дигиталната икономика, има ясна нужда жените да разпознават таланта си, да следват идеите си, да имат самочувствието, че могат да развиват кариерата си според своите виждания, коментира пред Радио София Саша Безуханова.
Макар и да има първоначален предразсъдък към жени на високи позиции, обратната страна на медала е, че ако една жена покаже качества, плътност на идеите и на експертното ниво, това отваря по-широко вратите пред нея и по тази причина все повече жени имат самочувствие да поемат управленски роли. Днес проблемът с неравнопоставеността на половете, конкретно в бизнес средите, до голяма степен е преодолян. Все още има какво да се направи обаче по отношение на възнаграждението на жените.
Саша Безуханова подчерта, че в обществен план има една тревожна тенденция, която пролича и с противопоставянето по отношение на Истанбулската конвенция. Обществото ни няма достатъчно зрялост и чувствителност за това какво значи насилието и защо има нужда борбата срещу него да бъде покрепена нормативно. Важно е всички да сме чувствителни за това кой става жертва на домашно насилие и се грижим за по-добрата грамотност в тази област сред младите жени, особено в по-рискови общности.
В днешното време на трансформация заради глобалната дигитална свързаност и демократизацията на достъпа да информация, но и заради нарушения баланс между човека и природата, старите модели, по които бива управляван светът, стават неподходящи. Така настъпва моментът за нов морал и нова организация - отворените общности, колаборацията и съвместното създаване. Затова и основната цел на основаната от Саша Безуханова организация Move.bg е утвърждаване именно на тези нови модели.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..