Проектът е финансиран по ОП "Развитие на човешките ресурси", приоритетна ос "Намаляване бедността и насърчаване на социалното включване" и цели осигуряване на комплексна подкрепа чрез интегрирани социални услуги на лица с увреждания и техните близки. За създаване на условия за новата усулуга е предвидено извършването на строително- монтажни работи в сградата на центъра, както и осигуряване на необходимото обзавеждане и оборудване, съобразно потребностите на целевата група.
Центърът за заместваща грижа ще даде възможност близки и роднини да оставят лицето с увреждане за определено време, за да може да свърши нещо и за самия себе си. Проектът е с трайност 18 месеца, като ремонтните дейности ще продължат 12 месеца, а шест месеца ще бъде самата заместваща грижа. Междувременно ще бъдат предприети стъпки тя да се превърне в държавно делегирана дейност. В центъра ще бъде назначен и професионален екип. Бюджетът на проекта е 1 млн. лева, а площта на сградата е достатъчна за целите на центъра.
Вяра Петрова обръна внимание и на промените в социалните грижи за хора с психични и умствени проблеми. Стремежът на Столичната община е тези хора да бъдат извеждани от досегашните социални заведения и да бъдат настанявани в малки къщички, в които ще се създава среда, близка до семейната. По този начин ще бъдат спазени основните разпоредби на Европейската конвенция за правата на човека и основните свободи:
Този проект, свързан с деинституционализацията на възрастните хора с увреждания, е с продължителност 24 месеца, бюджетът му е на стойност 5 милиона и 23 хиляди лева, които изцяло са безвъмездна финансова помощ. Средствата за реализирането му са реализирани по ОП "Региони в растеж". Предвижда се да бъдат изграден и обзаведени девет сгради за създаване на нови социални услуги. Реализирането на проекта ще даде възможност за достоен и пълноценен живот на 160 души с увреждания.
Учителите от 117 училище „Св. Св. Кирил и Методий“ Илона Стоянова и Даян Русинов представят проекта за опазване на културното наследство, по който работят. Целта на проекта е учениците да задълбочат своите знания, свързани с българската история и традиции, а крайният продукт ще бъде документален филм "Наследство в камък и слово", който ще бъде..
Мария Бояджиева за предаването на Радио София "Ние децата": "Ангелина Грозева и Андриан Асенов - преди 4 години се събрахме заедно, имахме сходни идеи какво трябва да е едно детско предаване. Имаме същия ентусиазъм. Сюжетите ни са различни - последният бе за националния химн. Децата вдъхновяват с начина, по който гледат на света. С много учудване,..
Ани Тодорова преподава в българските училища в Брюксел и в Антверпен. От първи до десети клас пее в Детския радиохор, където се заражда любовта ѝ към класическото пеене. През 2010 година заминава за Брюксел с бъдещия си съпруг, българин, израснал във Франция и Белгия. Пее в хора към Европейската комисия. През 2012 година е заместник учител в българската..
Момчетата и момичетата от 4 клас на 6-то основно училище "Граф Игнатиев" са на прага на тийнейджърството, но все още с радост празнуват 1 юни. Те споделиха с нас защо искат да пораснат и какви са предимствата и недостатъците на това да си възрастен. Добавиха и още нещо, тъй като често с порастването идват повече тревоги и притеснения, които ни карат да..
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...