По време на големи празници, какъвто е Великден, се провеждат много кампании, свързани с намаления на стоки. Често пък обичайни стоки се брандират по различен начин за празниците. Важно е обаче, да няма условия за заблуда на потребителите. Един такъв пример е представянето на някоя стока за намалена, без тя да е била продавана най-малко 30 дни преди това на по-висока цена, както изисква законът. Заедно с това посочването на верен процент не е гаранция, че дадена стока се продава на възможно най-изгодната цена. В това отношение за пример могат да бъдат дадени онлайн потребителите, които много по-лесно съпоставят ценовите нива и тенденции.
Все пак празничните кампании са добра възможност за потребителите да направят изгодни сделки, но е важно да бъде подхождано без излишна еуфория и със запазване на потребителското хладнокръвие. Тук идва въпросът и за наличието на достатъчно количество от промоционалните стоки при съответните търговци. Комисията за защита на потребителите вече е излизала със становище, че когато не са осигурени достатъчно наличности спрямо мащаба на рекламната кампания, може да се разглежда въпросът за нелоялна търговска практика.
В дните преди Великден много хора се вълнуват от това да си купят агнешко месо или яйца с гарантирано качество. Важна роля тук има не само Комисията за защита на потребителите, но и Българската агенция за безопасност на храните, които трябва да следят за произхода на тези хранителни продукти, както и коректното му посочване върху етикетите. Не по-малко важни са санитарно-хигиенни и здравни изисквания за срок на годност и продажбата на определени места.
Сериозен е и въпросът с търгуването през социалните мрежи, тъй като върху него не се разпростира регулацията онлайн магазините. Желателно е потребителите, които използват този начин, да имат едно наум, тъй като невинаги може да се осъществи адекватна намеса, подкрепена от законите. Съветът на Димитър Маргаритов е търгуването през социалните мрежи да става при високо доверие, пряка комуникация и добро проучване.
Често струпването на повече празнични дни е добър повод за организиране на пътувания. Желателно е при избор на туроператор да бъде проверено наличието на застраховка "Професионална отговорност", да се сключват договори и да се пази цялата кореспонденция с предлагащия услугата. Има и няколко важни неща, които трябва да знаем в хода на пътуването. Първо трябва да се обърнем към представител на туроператора или хотелиера, но ако такъв липсва, може да бъде подаден сигнал до Комисията за защита на потребителите. Най-често срещаните сигнали в областта на туризма е разминаване между обещаното при избора на място и конкретните условия на място, посочи Маргаритов.
Последвайте Радио София и в Instagram. Харесайте и страницата ни във Facebook.
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...
Проектът „Богини на водата“ стартира - деца и младежи между 15 и 29 години ще могат да се включат в арт ателиетата му. Сред тях са дизайнерско ателие, литературно ателие, музикално ателие и още. Инициатор е авторът и основател на сдружение „Благ ден“ – Виолета Янушева, с която разговаряме: „Идеята се роди в една нощ. Символът на Банкя е водата..
Александър Шпатов и поредната инициатива " 2025 книги за българските библиотеки". За поредна година по повод 24 май, читАлнЯта предизвиква всички любители на четенето да подкрепят българските библиотеки. Целта тази година са 2025 нови книги до края на юни, които ще се дарят на читалищни, училищни, общински и регионални библиотеки в цялата страна...
Георги Кузмов, кмет на район Оборище представя поредното издание на " Голямата маса на Оборище". Сърцето на район Оборище ще посрещне съседи, артисти, малки и големи бизнеси и хора около „Голямата маса“ – онова специално място, където непознати стават съседи, а споделената храна е повод за нови приятелства. Да споделиш храна със съседа е безценно...
Ема Паунова ни кани на откриване на летния сезон на Витоша с голям празник. Два лифта ще работят и това лято над София. В деня на откриването, на долна станция на Витошко лале 1 ще има музика и изненади за туристи и колоездачи: "Откриваме трасето за спускане на колоездачите по Витошко лале, а утре празникът ще е специален за децата и..