По време на големи празници, какъвто е Великден, се провеждат много кампании, свързани с намаления на стоки. Често пък обичайни стоки се брандират по различен начин за празниците. Важно е обаче, да няма условия за заблуда на потребителите. Един такъв пример е представянето на някоя стока за намалена, без тя да е била продавана най-малко 30 дни преди това на по-висока цена, както изисква законът. Заедно с това посочването на верен процент не е гаранция, че дадена стока се продава на възможно най-изгодната цена. В това отношение за пример могат да бъдат дадени онлайн потребителите, които много по-лесно съпоставят ценовите нива и тенденции.
Все пак празничните кампании са добра възможност за потребителите да направят изгодни сделки, но е важно да бъде подхождано без излишна еуфория и със запазване на потребителското хладнокръвие. Тук идва въпросът и за наличието на достатъчно количество от промоционалните стоки при съответните търговци. Комисията за защита на потребителите вече е излизала със становище, че когато не са осигурени достатъчно наличности спрямо мащаба на рекламната кампания, може да се разглежда въпросът за нелоялна търговска практика.
В дните преди Великден много хора се вълнуват от това да си купят агнешко месо или яйца с гарантирано качество. Важна роля тук има не само Комисията за защита на потребителите, но и Българската агенция за безопасност на храните, които трябва да следят за произхода на тези хранителни продукти, както и коректното му посочване върху етикетите. Не по-малко важни са санитарно-хигиенни и здравни изисквания за срок на годност и продажбата на определени места.
Сериозен е и въпросът с търгуването през социалните мрежи, тъй като върху него не се разпростира регулацията онлайн магазините. Желателно е потребителите, които използват този начин, да имат едно наум, тъй като невинаги може да се осъществи адекватна намеса, подкрепена от законите. Съветът на Димитър Маргаритов е търгуването през социалните мрежи да става при високо доверие, пряка комуникация и добро проучване.
Често струпването на повече празнични дни е добър повод за организиране на пътувания. Желателно е при избор на туроператор да бъде проверено наличието на застраховка "Професионална отговорност", да се сключват договори и да се пази цялата кореспонденция с предлагащия услугата. Има и няколко важни неща, които трябва да знаем в хода на пътуването. Първо трябва да се обърнем към представител на туроператора или хотелиера, но ако такъв липсва, може да бъде подаден сигнал до Комисията за защита на потребителите. Най-често срещаните сигнали в областта на туризма е разминаване между обещаното при избора на място и конкретните условия на място, посочи Маргаритов.
Последвайте Радио София и в Instagram. Харесайте и страницата ни във Facebook.
Вятърът днес ще се ориентира от север-североизток, ще е умерен, в Източна България и временно силен. Минималните температури ще бъдат между минус 6° и минус 1°, а максималните – между 2° и 7°. В София минималната температура ще бъде около минус 4°, а максималната – около 5°. Над Черноморието облачността ще е по-често значителна...
Коментаторите на тази седмица във "Форум" обсъждаха следните теми: Какви трябва да бъдат приоритетите пред редовното правителство ? Абстрактна ли е темата за съдебната реформа? Когато няма стабилно правителство, държавната администрация прави... нищо. "Хората имат нужда от присъствието на държавата в техния живот, но до определени..
Какви ремонти на общежития се извършват с днешна дата в столицата и в цялата страна? Води ли това до проблеми с местата за настаняване? Променят ли се и как условията за настаняване в студентските общежития на различните университети? По тези ключови въпроси разговаряхме с председателя на Националното представителство на студентските..
Университетът за национално и световно стопанство (УНСС) през 2025-а ще отбележи своята 105-годишнина. Във връзка с честванията са предвидени различни събития. Повече за инициативите, както и за висшето образование у нас, разговаряме с проф. д-р Димитър Димитров – ректор на висшето учебно заведение . Той изтъкна, че за поредна година..
Банките осезателно вдигат лихвите по потребителските заеми . През декември 2024 г. средният лихвен процент на новоотпуснатите левови кредити за домакинствата вече е 10.03%, а с допълнителните такси годишният процент на разходите (ГПР) става 10.68%, сочат данните на БНБ. Ръстът на лихвите по потребителските заеми спрямо предходния месец (ноември)..
Вече стана ясно, че учителите са готови на протестни действия , ако не получат обещаното увеличение на възнагражденията. Според колективния трудов договор (КТД) техните възнаграждения трябва да са в размер, равен на 125% от средната брутна заплата за страната . " Не проектираме компромиси . Не сме обсъждали алтернативи. Очакваме да се..