Тези данни са резултат от няколко фактора – състоянието на автомобилния парк, на пътната инфраструктура, поведението на участниците в движението. По тези показатели трябва да се сравняваме с най-добрите и да правим подобрения – коментира пред Радио София дългогодишният експерт по пътна безопасност Алекси Кесяков. – А поведението е функция на обучение, тренировки, знания, умения, контрол, култура…
С Решение № 16 на Министерския съвет на Република България от януари 2019 г. е приет интегриран подход „Безопасна система “ с визия нула загинали и тежко ранени за национална политика за постигане на висока степен на безопасност по пътищата , припомни специалистът.
Самите ние трябва да променим отношението си към безопасността на движение, не да разчитаме някой друг да научи децата ни на правилата, допълва още Кесяков. А факторите са взаимосвързани, не могат да се разглеждат отделени. Всички те трябва да са настроени спрямо слабостите на човека, да го подпомагат, да го подсещат, да го предпазват.
Европарламентът в последната си работна седмица прие правила, с които задължава до 3 години (до 2022-ра) производителите да въведат около 30 технологични системи за сигурност както на хората в колата, така и за безопасност на други участници в движението (велосипедисти, пешеходци).
Автомобилостроенето е водещо по отношение на сигурността – въвеждат се непрекъснато нови и нови системи, които предпазват от грешки и от фатални удари. Европейските усилия няма да спрат дотук, убеден е Алекси Кесяков. Ще продължи стремежът за обмен на информация между участниците в движението, автомобилите и пътната инфраструктура.
Чуйте повече по темата.
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Историческите сгради на БНР са темата на днешното ни предаване в деня на 90-та годишнина на Радиото с главно "Р": "Oт "Бенковски", в спомените на Кирил Разсуканов за Родно радио , през "Московска", на ъгъла с "Бенковски" заедно със Здравко Петров, до "Драган Цанков" 4 - старата сграда, с разказа на Теодор Караколев от фондация "Български архитектурен..
В Лозенец още кънти споменът от чутовните кабарета на Сирак Скитник и жена му Олга. Къщата им на ул. „Борова гора“ е създадена по съновидение Старите лозенчани и до днес си спомнят за домашното кабаре на една от най-известните двойки в София преди войната Сирак Скитник (основател на БНР) и съпругата му Олга, наричана от всички Сирачката...
Човекът в радиото и изкуствения интелект - Трябва ли да преосмислим БНР заради новите технологии и трябва ли общественото радио да има по-различен подход към използването на ИИ в сравнение с останалите медии? Събеседници : Никола Тулечки (НТ), инженер, който се занимава с работа с данни. Основател на Сдружение „Данни за добро“ и водещ на..
10 въпроса към генералния директор на БНР по повод 90 годишнината на БНР – Милен Митев и синтез на отговорите му (пълните - в звуковия файл): Винаги бъдещето – Времето се изкривява – Трябва да се опитваме да правим нещата както ще се правят утре. – Традициите са слабата и силната ни страна – Журналистите са се опитвали да бъдат близо до..
Ерсин Мустафов от "JEREMY?" споделя пред Александра Илиева и Елисавета Белеганска за своите отношения с Радиото и мястото на българския език: " Различно е усещането да слушаш музиката си по радиото. Много уютно ми е да слушам на стар приемник. Много време търсехме място за запис, където музиката ни да не звучи зле и китаристът Косьо..
В деня на 90-та ни годишнина, в "Радиокафе" си говорим за любопитни и важни части от историята на радиото. Първият час е посветен на Гласовете на радиото – назад във времето, когато една от най-важните фигури в радиото за слушателите са говорителите . Златният ни фонд припомня гласа на първата говорителка на Радио София през 1933 г., Венче Добрева:..