Въпреки че нараства броят на учениците, които пишат текст на последната задача на държавния зрелостен изпит по БЕЛ, все още има и такива, които само преписват зададения текст. Намалява и броят на зрелостниците, които се справят с резюметата. Тези изводи само открояват проблема с функционалната неграмотност сред българските деца.
Евгения Костадинова, директор на Дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование“ в МОН подчерта, че трябва да се внимава със сравнението с миналогодишните резултати.
В тазгодишната 23 поредна изпитна сесия, средната оценка на зрелостниците от матурата по БЕЛ е добър 4.06. На втория държавен зрелостен изпит, обобщаващ 13-те предмети, по които можеха да се явят учениците, оценката е добър 4.67, каза зам.-министърът на образованието и науката Таня Михайлова.
Данните на МОН показват още, че през тази година със 100 точки са 226 зрелостници, а през 2018 г. са били 215. През миналата година четирима зрелостници са имали 0 точки, а сега са 29 ученици. С по две пълни шестици пък са 17 зрелостници, докато през 2018 г. са били 59. С по две отлични оценки са 3065 зрелостници, а през миналата година са били - 5178.
Сред училищата с най-добър резултат от изпита по БЕЛ отново се нареждат тези от столицата, като в челната десятка се включват и от Пловдив и Варна. В топ 3 са 91 НЕГ „Проф.Константин Гълъбов“, 73 СУПЧЕ „Владислав Граматик“ и 164 ГПИЕ „Мигел де Сервантес“.
Сред тези с най-добър резултат по втория държавен зрелостен изпит, обаче, има изненада - това е СУ „Христо Ботев“ в смолянското село Чепинци, чиито ученици са постигнали среден успех от 5,66. От министерството посочиха, че резултатите се дължат на последователната работа на учителя по “Биология и здравно образование” от последните 10 г., тъй като повечето от зрелостниците са избрали да се явят на втората матура именно по тази предмет.
Чуйте подробностите в звуковия файл.
Последвайте Радио София и в Instagram. Харесайте и страницата ни във Facebook.
Коментатори във "Форум" тази седмица са зам.-председателят и член на Управителния съвет на Българската асоциация по информационни технологии доц. д-р Наталия Футекова и образователният иноватор Ангел Георгиев. Заедно с водещата Елена Пъневска, част от темите, които дискутираха бяха: - Проучване на Института за пазарна икономика - професионалното..
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
На 17 февруари 2025 г., стартира 17-ото издание на Програма "Европа“ на Столичната община. За поредна година целта е сътрудничеството между гражданското общество и местната власт в София в прилагането на добри европейски практики на местно ниво. Пет са одобрените приоритетни области, като тяхното финансиране е по 250 000 лв., каза пред Радио..
"Аника в градините на Людмил Георгиев" е съвместна изложба на известния български графичен художник Людмил Георгиев и 10-годишната Аника Козева. Изложбата ще бъде показана в галерия "ГрафикАрт" от 12 до 26 февруари. "Изложбата трябва да се види, а историята да се разкаже. С бащата на Аника си говорихме в моето ателие, а Аника се беше разшетала из..
Вейповете и останалите бездимни изделия са новата мода, която предизвиква интереса на децата, коментира пред Радио София Яна Алексиева - изпълнителен директор на Асоциация "Родители“ и магистър по Детско-юношеска и училищна психология. Тя добави, че всичко, което е забранено, в даден момент започва да изкушава тийнейджърите. "Всичко, което чуваме..
Романът "Скарида" е забавен разказ за нелепиците, абсурдите и тъгите на едно непроменящо се и непроменимо всекидневие. Негов автор е Димитър Коцев-Шошо, който според издателите на книгата, е роден и кара в София своето щастливо детство, което все още не е завършило, а това е добра новина за всички почитатели на неговото творчество, защото не..
За справяне с проблема с употребата на вейпове сред тийнейджърите, опитът на другите държави сочи, че голяма част от тях са прекратили вноса и производството им, каза пред Радио София д-р Гергана Гешанова - председател на коалиция "Без дим". "В много държави е абсолютно забранено транспортирането на такива количества, съхранението им и..