Представлението е на Но театър „Ямамото“, който комбинира традиционната японска архитектура с нови технологии, като например LED осветление, мобилни приложения и многоезични субтитри. Пред българската публика ще бъдат представени характерните пиеси "Железният венец" и "Земният паяк".
Театър Но по-скоро се доближава до операта, защото двата му основни елемента са песента и танца, изтъкна пред Радио София Петко Славов, координатор на задграничните преставления на Театър Но "Ямамото":
Един от основните принципи на този вид изкуствно е максимално въздействие с минимални средства. Затова той е изключително минималистичен - няма декори, единствено в традиционната сцена на театър Но има нарисуван бор, който е единствено символ, че тази сцена е свещено пространство, тъй като японците вярват, че божествата слизат на земята и се вселяват във вечно зелените дървета. Изображението на бора, обаче, няма нищо общо с действието на сцената.
Постоянната трупа на Театър Но "Ямамото" е около 10 души, които са ядрото на театъра, а останалите актьори се наемат за конкретни представления. Реквизитът и маските, обаче, са собственост на театъра, а актьорите казват, че маската е по-ценна от собствения живот. Те слагат маските на лицата си едва след кратък ритуал.
Още интересни подробности за традиционното японско изкуство "Но" - в интервюто на Мария Илиева с Петков Славов.
Минко Ламбов за предстоящата премиера на концерта му за цигулка, акордеон и оркестър със солисти Светлин Русев и Вероника Тодорова: "На 29 януари от 19 ч. в Централния военен клуб е премиерата с оркестър Симфониета. Светлин е божество на цигулката, често го сравнявам със самурай. Запознахме се на един образователен концерт на Филхармонията,..
Кремена Николова - Флор от Софийската филхармония за предстоящия концерт на Филхармонията с полемичната за връзката си с Путин оперна дива Анна Нетребко: "Изключително щастливи сме да сме партньори на концерта на Анна Нетребко като съпровождащ оркестър. Изборът на нашия оркестър не е случаен, партнирахме ѝ в Букурещ с почти същата програма, основно -..
Проф. Илия Граматиков от Музикалната академия за лекцията си в СГХГ към изложбата "Европа в България" на 29.1 в 18 ч.: "Важно е да се подчертае, че това няма да е специализирана музиколожка лекция, тя е отворена до широка публика. Провокация и вдъхновение за мен бе изложбата. Доколко присъства музиката в тези картини? Кога и как се осмисля..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Историческите сгради на БНР са темата на днешното ни предаване в деня на 90-та годишнина на Радиото с главно "Р": "Oт "Бенковски", в спомените на Кирил Разсуканов за Родно радио , през "Московска", на ъгъла с "Бенковски" заедно със Здравко Петров, до "Драган Цанков" 4 - старата сграда, с разказа на Теодор Караколев от фондация "Български архитектурен..
В Лозенец още кънти споменът от чутовните кабарета на Сирак Скитник и жена му Олга. Къщата им на ул. „Борова гора“ е създадена по съновидение Старите лозенчани и до днес си спомнят за домашното кабаре на една от най-известните двойки в София преди войната Сирак Скитник (основател на БНР) и съпругата му Олга, наричана от всички Сирачката...
Човекът в радиото и изкуствения интелект - Трябва ли да преосмислим БНР заради новите технологии и трябва ли общественото радио да има по-различен подход към използването на ИИ в сравнение с останалите медии? Събеседници : Никола Тулечки (НТ), инженер, който се занимава с работа с данни. Основател на Сдружение „Данни за добро“ и водещ на подкаста..