Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Стилиян Запорожанов:

Дигиталният маркетинг "програмира" мисленето на потребителите

Гурутата в дигиталния маркетинг се сблъскват с морална дилема

Добрият маркетинг специалист в дигитална среда трябва да умее да привлече вниманието на потребителя да прочете даден текст или да види определено изображение, като след това предприеме някакво действие, което ще доведе до желания резултат от бизнеса. Защото потребителите в дигиталната среда са по-скоро пасивни, каза пред Радио София специалистът по дигитален маркетинг Стилиян Запорожанов. Маркетингът се гради изцяло на човешката психология и познаване на човешките потребности. Изхождайки от това познание маркетинг специалистите могат да създадат конкретно послание, което да предизвика дадена емоция и да предприеме определено действие.


Стилиян ЗапорожановСоциалните мрежи в момента наистина обединяват хората и дава възможност не само за лесно пазаруване и да приемаме съдържание, което иначе не бихме се сетили да потърсим. Всички социални мрежи работят на заден план с изкуствен интелект, който анализира какво е потребителското поведение и разбира какви са нашите предпочитания. Стилиян Запорожанов препоръча на слушателите да гледат документалния филм "Великият хак", базиран на Брекзит и на президентските избори, които печели Доналд Тръмп. Именно този филм показва как се манипулират рекламите в социалните мрежи, така че потенциалните гласоподаватели да бъдат "облъчени" да вземат конкретно решение.         

Философията на социалните мрежи е, че потребителите искат да се забавляват, да се образоват и да общуват с други хора. Именно тази философия се използва като основа при изработването на рекламни стратегии за отделните потребители. Маркетингът в дигиталната среда трябва да е проактивен и маркетинг специалистите "програмират" хората как да мислят в тази среда. Важен елемент от кампаниите в социалните мрежи е, че до потребителите достигат точните реклами, които може да са важни за тях.

Отправяйки поглед към бъдещето, Стилиян Запорожанов прогнозира преминаване на социалните мрежи във виртуалната реалност. Именно тази среда най-вероятно ще замени сегашните комуникации чрез мобилните устройства. Първите примери в това отношение са продажбите на реални имоти във виртуална среда.

Един важен аспект при създаването на много силни рекламни кампании за големите компании е моралният. В много случаи се създават гениални стратегии, които ще дадат добри резултати, но в полза на брандове, които може да имат неблагоприятно влияние върху хората. Когато един маркетинг специалист достигне високо ниво, той неминуемо се сблъсква с тази дилема.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 05.02.25: Рискът от даването на власт в чужди ръце няма да съществува след края на президентския мандат

Коментаторите на тази седмица във "Форум" обсъждаха следните теми: Какви трябва да бъдат приоритетите пред редовното правителство ? Абстрактна ли е темата за съдебната реформа? Когато няма стабилно правителство, държавната администрация прави... нищо. "Хората имат нужда от присъствието на държавата в техния живот, но до определени..

публикувано на 05.02.25 в 18:40
Ангел Стойков

За последните 20 г. са ремонтирани само половината студентски общежития

Какви ремонти на общежития се извършват с днешна дата в столицата и в цялата страна? Води ли това до проблеми с местата за настаняване? Променят ли се и как условията за настаняване в студентските общежития на различните университети? По тези ключови въпроси разговаряхме с председателя на Националното представителство на студентските..

публикувано на 05.02.25 в 18:25

УНСС с нови учебни програми и инициативи през 105-ата си година

Университетът за национално и световно стопанство (УНСС) през 2025-а ще отбележи своята 105-годишнина. Във връзка с честванията са предвидени различни събития. Повече за инициативите, както и за висшето образование у нас, разговаряме с проф. д-р Димитър Димитров – ректор на висшето учебно заведение . Той изтъкна, че за поредна година..

публикувано на 05.02.25 в 17:45

Дали и как биха се вдигнали лихвите по кредитите у нас?

Банките осезателно вдигат лихвите по потребителските заеми . През декември 2024 г. средният лихвен процент на новоотпуснатите левови кредити за домакинствата вече е 10.03%, а с допълнителните такси годишният процент на разходите (ГПР) става 10.68%, сочат данните на БНБ. Ръстът на лихвите по потребителските заеми спрямо предходния месец (ноември)..

публикувано на 05.02.25 в 16:24
Юлиян Петров

Юлиян Петров: Очакваме образованието да е сред приоритетите на кабинета

Вече стана ясно, че учителите са готови на протестни действия , ако не получат обещаното увеличение на възнагражденията. Според колективния трудов договор (КТД) техните възнаграждения трябва да са в размер, равен на 125% от средната брутна заплата за страната . " Не проектираме компромиси . Не сме обсъждали алтернативи. Очакваме да се..

публикувано на 05.02.25 в 15:14

Нинко Кирилов е поетът на февруари в Столичната библиотека

Тази вечер (5 февруари 2025 г.), от 18.30 ч. в Литературния клуб на Столичната библиотека ще гостува Нинко Кирилов в поредицата "Поет на месеца". Той е автор на книги с поезия, проза и драматургия: “Двойници и животни” (2013 г.), “Човек сред хората” (2017 г.), “Три пиеси” (2018 г.), “По-сурово” (2019 г.), “Падане завинаги” (2021 г.), “И други..

публикувано на 05.02.25 в 14:05