Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Екатерина Димитрова: В обществото ни нуждата от правдоподобна информация е все по-належаща

На обществените комуникации и рекламата е посветено тази седмица предаването “Радиоприемница”. Как влияят на обществото, как го променят, докато те самите търпят развитие? - за всичко това ще става дума до края на седмицата.

"Пиар (от англ.ез. PR - public relations или връзки с обществеността - бел.ред.) професията е една от най-дискутираните в днешно време и в позитивен, и в негативен план", казва Екатерина Димитрова - член на УС на Българската асоциация на пиар агенциите и изпълнителен директор на една от водещите пиар агенции у нас. "В негативен план, защото когато се случи нещо лошо или има неправилна комуникация, първият, към когото се насочва атаката, е пиар специалистът".

От друга страна, на младите хора им се струва атрактивно да работят в сферата на комуникациите. Тази професия става толкова популярна, защото “в обществото ни нуждата от правдоподобна информация е все по-належаща. Правилно поднесена към правилната публика, открита и ясна. Това дойде и с бума на дигиталното пространство, и с бума на фалшивите новини, и развитието на технологиите. Професията придобива все по-голямо значение, защото всеки има нужда информацията да бъде преведена на точния език и да бъде насочена правилно", обяснява пиар експертът.

Добрите пиари имат история, опит, задълбоченост и познаване на пазара и заобикалящата среда. “Един пиар не може да си  позволи да бъде повърхностен”, допълва тя. Освен опит е нужна и отговорност при създаването и поднасянето на информация по подходящ начин, така че да постигне целите си и да бъде максимално открит и прозрачен.

Според Екатерина Димитрова не бива да бъде подценяван интелектът на публиката, защото хората са интелигентни и никой не приема с лека ръка една невярна, но лустросана информация. Друга тенденция е, че пиарите вече работят директно с мениджърите, а не с техните маркетингови отдели. Освен това мениджърите в България вече се вслушват и в мнението на експертите, включително и на пиарите.

Предприемачите също работят върху себе си - по отношение не само на професионален напредък, но и на развитие на емоционална интелигентност, емпатия и са склонни да се вслушат в съветите на пиарите. Освен това се доверяват и на анализ. Важното е да има спойка между пиар агенцията и мениджъра, с който се работи. Трябва да се спазват и морално-етичните кодекси като честност, откритост, прозрачност, коректност, не обслужване едновременно на две компании с конкурентен интерес и др.

“Едно послание, за да има ефект, трябва да докосне по някакъв начин публиката, към която е насочено. Трябва да уцели тези опорни точки, които са важни за реципиента на посланието”, казва експертът. Според нея, в днешно време, комуникацията е една активна обратна връзка.
Чуйте целия разговор в звуковия файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Габриел Тачев

Софийски разкази: Какво не знаем за ж.к. „Люлин"

Габриел Тачев за Историческа работилница "Люлин" и посветената на квартала експозиция: "Идеята започна като на шега - открихме първа витрина, която да стане част от музейна експозиция. Общият брой експонати са за две витрини. Започваме с предисторията: Модерно предградие като майката на Люлин. До 1976 кварталът се казва "Модерно предградие". Имаме..

публикувано на 24.05.25 в 16:00
С Лилия ИлиЕва

Адресите на любовта – 33-ма звездни мъже с Лилия ИлиЕва

Лилия ИлиЕва, aвторката на книгата с интервюта с 33-ма известни български мъже „Заведи ме в теб“, разкрива какво са ѝ споделили за любовта някои от героите ѝ в книгата. Актьорът Андрей Баташов ѝ изповядва: „ М исля, че взаимоотношенията между двама души зависят от качеството на информацията, която протича между тях, дали е точна, ясна и..

публикувано на 24.05.25 в 14:00
С Мартин и Чавдар Кодинови

За езика – аналогово и дигитално

Мобилното студио на предаването „Радиокафе“ се настанява удобно на сцената на #гудгейм Lan Party 2025 . На 24 май – празника на българската просвета, култура и писменост, темите ще са предизвикателен фюжън между видео игрите и българския език. С разнообразните гости в три часовото предаване, ще проследим как се променя общуването в дигитална среда,..

публикувано на 24.05.25 в 09:54

"Форум", 23.05.25: Тръмп блокира възможността чуждестранни студенти да учат в "Харвард". Какво следва?

Седмицата завършва с коментаторите във "Форум" – Адриана Диканчева и Никола Атанасов. Заедно с водещата Елена Пъневска, те дискутираха по различни теми от деня: -   ПП "Възраждане“ апелират министерствата да разгледат членствата в различни НПО и да прекратят такива, които не носят полза за държавата -   Тръмп блокира възможността..

публикувано на 23.05.25 в 19:05
Столична библиотека

Столичната библиотека отбелязва 24 май с празнична програма

Столичната библиотека отбелязва Деня на българската азбука, просвета и култура и на славянската книжовност с фотодокументални изложби, литературни четения и Ден на отворените врати. Празничната програма за 24 май ще започне в 11.00 часа, а софиянци и гости на столицата могат да посетят Централната сграда на пл. "Славейков“, да разгледат..

публикувано на 23.05.25 в 18:01

Третото издание на "Нова българска типография" демонстрира постиженията на българските дизайнери

Третото издание на Нова българска типография демонстрира постиженията на българските дизайнери, работещи в областта на калиграфията, летеринга, шрифтовия дизайн и типографията след 2019 година. Повишеният интерес към изкуството на шрифта през последните години създаде поле за изява на много автори и повиши критериите и очакванията на широката..

публикувано на 23.05.25 в 17:06

Най-добре платената индустрия в България остава IT сектора, други отрасли с остра нужда от кадри

Сериозно разминаване между желанията за професионална реализация на завършващите училище и реалните нужди от кадри на пазара на труда, отчитат от една от големите компании в областта на HR решенията. Наблюденията са направени сред над 300 български и международни компании от различни сектори. През последните години сред най-желаните..

публикувано на 23.05.25 в 16:48