Радиото е като Пепеляшка – разкошна принцеса, но облечена в дрипи – така образно започва представянето на Радио Кърджали директорът му Красимир Ангелов.
Повод за това сравнение са острите финансови решения, в които медията е принудена да работи.
Парите все не достигат, но ние полагаме усилия да предлагаме качествена програма, защото харчим обществени средства – допълва директорът.
В „Радиоприемница“ седмицата преди рождения ден на БНР посвещаваме на регионалните радиостанции, а първата, на която се спираме, е най-младата – в Кърджали, която през май ще навърши 4 години.
БНР е с най-голямо обществено доверие и това е най-голямата награда за труда на хората, смята Красимир Ангелов. Той припомни, че около 2009 г. много медии закриха кореспондентските си пунктове и БНР Кърджали остава надежден източник на обективна, навременна и достоверна информация.
Екипът е от 7-8 редактори и шестима музикални редактори. Те правят 15-часова всекидневна програма, 27 предавания. Акцентира се върху регионалните новини и събития.
Радиоекипът в южния областен град се учи от по-стари регионални радиостанции и държи на качеството, заложено в стандартите на БНР. Програмата се слуша и в съседните страни, пък и се конкурира с чужди радиостанции.
Бързо извоювахме своя вярна аудитория, над 50 000 души ни слушат всеки ден, нареждаме се и в националните класации по слушаемост. Даваме различни гледни точки, не натрапваме мнения, оставяме слушателите сами да формират свое и да си направят изводи – подчертава Красимир Ангелов.
Време е за поредното ни гостуване в Сливница. Този път започваме с Младена Шуманова - педагогически съветник в Професионалната гимназия по транспорт и с ученика в 8 клас Александър Русков за създадената преди 2 години междуучилищна телевизия: "60 години сме град, но имаме много история, населено място сме от древни времена, на Римски път сме. В..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Най-старият киносалон в България е “Модерен театър” (известно и като "Цанко Церковски" след 9 септември). Слушаме откъси от рекламен текст за откриването на Кино “Модерен театър”, както и откъси от спомените на Георги Каназирски - Верин за първия кинематограф в София и за първата кръчма, обърната в кино преди създаването на Кино “Модерен театър” в 1908...
Кристина и Михаил Белчеви са заедно от 42 години, а са се разделяли за не повече от четири дни. Животът им е споделена нежност, изпята любов и музика, която докосва струните на душата. И предопределеност свише. Криси чува песента на Лили Иванова “Самота” по текст на Мишо ден преди да се запознаят и си казва „Къде ли са тези сантиментални мъже, които..
„Самотният зрител“ – огледало на обществото ли са новите сериали? Още по темата с Йосиф Аструков , Институт за изследване на изкуствата - БАН: "Темите не са нови, датират още от ТВ - хората са седнали заедно и гледат. Сега всеки се разцепва на малки екрани. Ако гледаш комедия и не ви е смешна, а цялата зала се тресе, и на теб ти става смешно...
Пускането на ИИ “DEEP SEEK” доведе до неочаквани реакции и събития – ЗАЩО? Постига ли се наистина революция с този модел и повдига ли нови въпроси за надпреварата в разработването на технологията? Събеседник по темата ни е д-р Димитър Димитров, част от Института „INSAIT” към СУ „Св. Климент Охридски“: “DEEP SEEK” е модел за разсъждение,..
Графичният роман „Mаус“ на Арт Спигелман излиза за пръв път на български език. Представя ни го неговият преводач - Владимир Полеганов: "Комиксът е подценявана област на изкуството - смята се за явно популярна. Но чрез неочакваната форма се разказва история, която се говори и възприема много трудно. Авторът бавно е осъзнавал какво е да си син на..