В предаването "Радиоприемница" Андон Балтаков изтъкна, че разглеждането на сегашния модел на заплащане и идентифицирането на възможности за нормализиране на възнаграждението на труда е другата му непосредствена задача. И в тази област промените ще бъдат извършени след дискусии с участието на синдикатите и при пълна прозрачност. Той изрази надежда, че в тези разговори ще участват възможно най-много хора и добави:
Ще се опитам да работя активно с търговската част на Радиото, за да можем да генерираме повече приходи. Искам да видя приходите, които Радиото в момента генерира, за да разберем къде можем да имаме много бърз успех и тези пари не само да бъдат използвани за мотивация на персонала, но част от тях да бъдат използвани за реализиране на концепцията ми, тъй като тя вече е одобрена от СЕМ, но бюджетът на Националното радио за тази година вече е одобрен.
Балтаков обърна специално внимание на създаването на редовна програма за служителите, която включва и обучения по професионални умения, по дигитални и ръководни умения.
Радио София трябва да стане истинско софийско радио, което да покрива проблемите на всички столични райони, но и да привлича младите хора, да отразява техния живот и те да го припознаят. Музиката на програмата ще бъде част от цялостната концепция за развитие на музиката в Българското национално радио. Както Радио София, така и Програма "Хоризонт" трябва да имат титулярни ръководители най-много до един месец, но след като те бъдат припознати от работещите в тези програми.
Андон Балтаков коментира и мотивацията си да приеме предизвикателството да поеме управлението на Националното радио в тежък момент след криза и предсрочно прекратяване на мандата на генералния директор:
Исках да се убедя, че моята подготовка и познания и вътрешното ми убеждение, че мога да катализирам промяна, ще бъдат достатъчни, за да могат хората в Радиото - не само журналистите, но и музикантите и административните екипи, да разберат необходимостта от по-новаторска програма. Българското национално радио все още дава предимство на ефира, а не на дигиталните платформи. Ефирът ще продължи да съществува, но за да се привлича младата аудитория и хората в активна възраст, Радиото трябва да осъществи директен контакт с тях. Обществото финансира Българското национално радио, за да може цялото общество да се възползва от продуктите и услугите, които то създава. Ако Радиото не успява да стигне до младите и подрастващите, това означава, че то не си спазва част от мисията. Известно е, че младите хора не слушат радио в ефир, а получават необходимата информация в дигиталното пространство. Новите продукти трябва да бъдат съобразени с новата дигитална реалност.
Време е за поредното ни гостуване в Сливница. Този път започваме с Младена Шуманова - педагогически съветник в Професионалната гимназия по транспорт и с ученика в 8 клас Александър Русков за създадената преди 2 години междуучилищна телевизия: "60 години сме град, но имаме много история, населено място сме от древни времена, на Римски път сме. В..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Най-старият киносалон в България е “Модерен театър” (известно и като "Цанко Церковски" след 9 септември). Слушаме откъси от рекламен текст за откриването на Кино “Модерен театър”, както и откъси от спомените на Георги Каназирски - Верин за първия кинематограф в София и за първата кръчма, обърната в кино преди създаването на Кино “Модерен театър” в 1908...
Кристина и Михаил Белчеви са заедно от 42 години, а са се разделяли за не повече от четири дни. Животът им е споделена нежност, изпята любов и музика, която докосва струните на душата. И предопределеност свише. Криси чува песента на Лили Иванова “Самота” по текст на Мишо ден преди да се запознаят и си казва „Къде ли са тези сантиментални мъже, които..
„Самотният зрител“ – огледало на обществото ли са новите сериали? Още по темата с Йосиф Аструков , Институт за изследване на изкуствата - БАН: "Темите не са нови, датират още от ТВ - хората са седнали заедно и гледат. Сега всеки се разцепва на малки екрани. Ако гледаш комедия и не ви е смешна, а цялата зала се тресе, и на теб ти става смешно...
Пускането на ИИ “DEEP SEEK” доведе до неочаквани реакции и събития – ЗАЩО? Постига ли се наистина революция с този модел и повдига ли нови въпроси за надпреварата в разработването на технологията? Събеседник по темата ни е д-р Димитър Димитров, част от Института „INSAIT” към СУ „Св. Климент Охридски“: “DEEP SEEK” е модел за разсъждение,..
Графичният роман „Mаус“ на Арт Спигелман излиза за пръв път на български език. Представя ни го неговият преводач - Владимир Полеганов: "Комиксът е подценявана област на изкуството - смята се за явно популярна. Но чрез неочакваната форма се разказва история, която се говори и възприема много трудно. Авторът бавно е осъзнавал какво е да си син на..