Максим Бехар е професионалист с огромен опит и с(т)илно присъствие в страни на всички континенти. Пътува много и често говори пред широка публика от специалисти, студенти и лидери на мнение по теми, свързани с модерния PR и социалните медии. Именно тези срещи се превръщат в основа на последната му книга „Световната ПР революция“, която за поредна седмица е най-продавана книга не само в България, но и в Америка.
“Това е книга за онова, което беше нашият бизнес Public Relations преди години, за това, което е сега и опит за кратка визия за бъдещето, което предстои“.
В книгата си Максим Бехар успява да събере мнения на 100 доказали се PR лидери от 65 държави. Всеки от тях е отговорил на 3 въпроса: „Какво се променя в PR бизнеса сега?“, „Смятате ли, че това е революция?“ и „Какво се променя във вашите офиси?“
Учил е международни икономически отношения в Икономическия университет в Прага. През 1981 г., още като студент, започва професионалната си кариера на журналист в България.
„Струва ми се, че аз избрах професията. Винаги съм искал да изразявам това, което мисля. Бях на 13 години и половина, когато баща ми ме изпрати на работа и то с разрешение на тогавашните профсъюзи. Ковах щайги в дърводелски цех.Там, в този цех, имаше пишеща машина. На нея започнах да печатам квартален вестник. Кой знае защо, той се казва “Daily News”… От тогава винаги съм искал да мога да се изразявам.“
Практикува в Чехия и Полша:
„В Полша станах свидетел на края на централизираната икономика и началото на пазарната. Т.нар. „шокова терапия“ беше въведена от 1 януари 1990 г. и тогава видях как всичко се преобърна и как пазарът започна да работи. Бях изключително голям фен на случващото се, защото видях как нещата се променят. За мен беше голям шанс да мога да пиша за всичко това. Успях да направя интервюта със супер интелектуалци от Полша и Чехия. Това бяха Вацлав Хавел, Фелипе Гонсалес – министър председател на Испания в онези години, Абрамович, който беше директор на сръбската национална банка. “
Максим Бехар остава в активната журналистика до 1994 г. След като затваря тази професионална страница, отваря нова – на рекламата. Създава рекламна агенция.
„Разделих се с журналистиката и това е съвсем сериозно. През цялото време, след създаването на вестник „Стандарт“ си повтарях едни думи на Уинстън Чърчил: „Човек може да постигне много с журналистиката, но трябва да знае кога да се откаже от нея“… Тогава малко тръгнах на сляпо и някак си логично беше да направя рекламна агенция. В началото правихме сувенири, химикалки, календари, запалки бележници. И след няколко месеца се появи една американска компания, от която казаха, че имат нужда от PR обслужване… и така лека полека влязох в този бизнес. Стана ми страшно интересен, защото ми се стори много креативен. Видя ми се много интересно вместо да правиш реклами и да плащаш за тях, да стигнеш до медиите така, че без да им платиш, да ги заинтересуваш по дадена тема“
И така Максим Бехар вече 25 години успешно се развива в PR бизнесa.
Инициира основаването на две асоциации: Националната асоциация на журналисти за Европейския съюз (1995 г.) и на Българската асоциация на рекламните агенции и специалисти (1996 г.).
Член е на Управителния съвет и изпълнителен директор на Българския инвестиционен форум от 1997 до 2000 година.
През 2003 г. заедно с бившия губернатор на Невада Боб Милър той става основател и собственик на най-голямата българо-американска консултантска компания Miller & Behar Strategies, работи успешно за насърчаване на американски инвестиции в България, а също и за да предостави повече информация за бизнес средата в САЩ на българските предприемачи.
През 2003 г. става основател и председател на Управителния съвет на M3 Communications College, първия и единствен лицензиран колеж в България за обществени проучвания и комуникация, асоцииран с Манхатънския институт по мениджмънт в Ню Йорк.
Два мандата е член на борда на Централния израелтянски духовен съвет, 2003-2011.
През ноември 2010 година е избран за ковчежник и член на Изпълнителния съвет на най-голямата PR общност в света ICCO (International Communications Consultancy Organization).
От 2009 до 2011 г. е председател на Управителния съвет на Българската асоциация на ПР агенциите, заместник-председател на УС на Българския форум на бизнес лидерите (председател в периода 2001–2007 г.) и член на съвети на десетки неправителствени и бизнес местни и международни общности.
Член е на борда на няколко организации, включително на „Джуниър Ачийвмънт България“ (2001 – 2012), Атлантическия клуб в България, той е основател и председател на Българско-полския бизнес клуб и член-основател на Съвета на настоятелите на Фондация „За нашите деца“.
През 2013 г. Максим Бехар е избран за председател на Борда на PR Форума в Давос. През 2015 е избран за президент на ICCO.
От години е генерален консул на Сейшелските острови, но там не си почива.
Последната година е отпочивал и се е зареждал с концерти на любими групи и изпълнители по цял свят...
Когато се срещам с хора, например при интервю за работа - не са толкова важни пунктовете в CV-то или какво ще ми каже кандидатът. Нещата са супер прости. Гледам да има блясък в очите. По думите на Максим Бехар именно той е залогът и гаранцията, че човек ще се справя с всякакви бъдещи предизвикателства.
Блясъкът в неговите очи личи и по гласа му. Чуйте го...
Коментатори във "Форум" тази седмица са двама политолози - Светлин Тачев и Атанас Радев. Заедно с водещия Лъчезар Христов, част от темите, които дискутираха днес бяха: - Политически обзор на годината – избори, блокажи, коалиции и предизвикателствата пред демокрацията - "ДПС - Ново начало" няма да издига нито председател, нито заместник-председател..
По случай Щедрия вторник, Българската болнична асоциация организира кампания по кръводаряване. Инициативата е съвместна с Националния и регионалните кръвни центрове от страната, и с партньорството на фондация BCause. До 5 декември болниците, които участват в кампанията са МБАЛ „Света София“, София; МБАЛ Хигия, Пазарджик; МБАЛ „Света Каридад“, Пловдив,..
Най-трудно намират работа хората, които нямат опит и тепърва стартират кариерата си. Често те имат погрешни очаквания, каза пред Радио София комуникационният мениджърЕмил Томов. „Виждам демонстрация на по-достъпен висок стандарт, който понякога хората без опит очакват, че се придобива прекалено бързо. Мислят, че още започвайки първата си..
В рамките на кампанията на на Фондация BCause #ЩедриятВторник, Фондация "Глобални библиотеки България" организира акция през днешния ден за събиране на книги, които ще достигнат до библиотеки в малките населени места. “Нашият призив е в рамките на деня, но може и един-два дни след това, който се чувства ангажиран с каузата на четенето и грамотността,..
Пазарът на труда на национално ниво остава без значителни промени, сочат новопубликуваните данни за регистрираната в бюрата по труда безработицата през 2023 г. В общините текат различни процеси, като данните показват запазване на много големите разлики между силните регионални икономики и по-слабо развитите части на страната. Забелязва се..