Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Медиите в извънредната ситуация

Какво се промени, кога и как ще се възстанови работата на журналистите - коментира Весислава Антонова

Предприетите мерки в извънредното положение се отразяват на медиите на няколко нива: организационно, финансово, информационно. Журналистите са на първа линия като професионалисти в условията на пандемия и ограничения, защото медиците се грижат за запазване или възстановяване на здравето на хората, но информираността е също така важна. 

Това коментира пред Радио София медийният журналист Весислава Антонова.

Във всички медии екипите работят в намален състав или дистанционно, понякога на смени, въведени по принуда на обстоятелствата. Работата обаче не е намаляла, напротив, понякога работният ден продължава до 12 часа, особено в телевизиите. Сайтовете са на (фронтовата информационна) линия 24/7.

Приходите безусловно са намалели. Това е особено важно за частните медии, които много разчитат на средствата от реклами. А когато настава икономическа криза, първото перо, от което компаниите спестяват, е за медийно присъствие. Най-малкото трябва да преразгледат посланията си, рекламните клипове може да се наложи да се преработят.

Тематичното разнообразие се сви изключително много. Независимо от вида медия съдържанието основно се подчинява на пандемията, дори когато се говори или пише за бизнес, за култура, политика... Това изисква особено внимание с информацията и детайлите. Целта е и те да са полезни.

Ситуацията е и шанс за медиите. Шанс да си върнат доверието на потребителите. В момента те са се увеличили – за телевизиите, за някои сайтове, и ако журналистите подхождат адекватно, могат да се възползват от това. Нерядко предаванията се налага променят начина си на реализация. Много пострада продуцентския бизнес.

Като аномалия Весислава Антонова определи рестрикциите към медийните компании и съответно към журналистите на фона на увеличеното потребление на техни продукти. Работата е в необичайна ситуация, съпроводена е с допълнителни трудности, стресът е повишен, има и риск за здравето им. На места освен числеността на екипите, са намалили и заплатите. И не се знае докога ще продължи всичко това.

Антонова подчерта, че и в тези условия има качествени медии, които се придържат към високите стандарти, но има и жълти издания, които се опитват да се възползват и от тази ситуация на пандемия.


Брифингите са показателни за много от промените и тенденциите в българската журналистика. На тях често попадат колеги, чиито ресори са далеч от здравеопазването и това личи по въпросите.

По мнението на Весислава Антонова възстановяването на нормалната работа в медийния сектор ще стане бавно, и то като следствие на възстановяването на други фундаментални области, каквато е икономиката.

С медийния журналист разговаря Катя Василева.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Дженк и Антонио (вдясно) в Дъблин

Тиха, слънчева, добре разказана история

За пръв път чуждестранно китарно дуо се продуцира и издава от българска компания, известна предимно като концертен промоутър. Явор Ганчев е име, което свързваме както с основания преди над 35 години и съществуващ до днес музикален магазин "Дюкян Меломан", така и с концертите от началото на века, неслучайно събрани под името " Джаzz+ ": "Едното начало..

публикувано на 23.11.25 в 11:00
Добавената стойност на майсторските класове

От виненото до божественото

Емил Коралов представя поредното 14-о издание на Фестивала Di Vino Taste: "Очевидно фестивалът е устойчив, българската винена индустрия се развива на все по-високо ниво. Освен този, правим и други фестивали, за да става българското вино по-видимо. Ще бъдат представени всички региони. Бялото вино е класифицирано като елегантно, а районът на..

публикувано на 23.11.25 в 10:20

Всичко, което се случва, е музика

Салон на музите - няма как да не свързваме фестивала със Светлана Иванова. Пианистка и певица. Завършила в София, после учила във Виена. Живяла в ЮАР и Австрия. Сега е наш гост, който представя предстоящия им спектакъл: "Започваме с "Носорог в банята" от сборника разкази "Ръчен багаж" на журналиста Георги Милков, другата муза е небесната с Росен..

публикувано на 23.11.25 в 09:52
ул.

Софийски разкази - Спомен за ул. "Търговска"

Къде е била ул. "Търговска" - наследник на старата софийска голяма чаршия? Слушаме спомените на Тодор Влайков от влизането му в София. Поглеждаме и книгата "София през вековете" на Александра Монеджикова - особено за софийския безистен. Още за участта за стария "Чохаджийски хан" в спомените на Феликс Каниц и Евлия Челеби. Георги Каназирски-Верин..

публикувано на 22.11.25 в 16:00
Георги Белстойнев

Историята оживява - Георги Белстойнев

Георги Белстойнев, освен самоковски художник, е първият уредник на музея на Димчо Дебелянов в Копривщица. С помощта на уредника на самоковския музей Любомир Николов. Слушаме Елена Белстойнова, дъщеря на художника: "Историята започва от белия (хубавия) Стойне, шивач. Бяга от Самоков в Панагюрище, може би е изработвал дрехите на Бенковски. Синът му..

публикувано на 22.11.25 в 15:00
чл.-кор. проф. Владко Панайотов и проф. Маринела Панайотова на 75-ия му рожден ден

Адресите на любовта – чл.-кор. проф. Владко Панайотов и проф. Маринела Панайотова

Чл.-кор. проф. Владко Панайотов и житейската му и научна половинка проф. Маринела Панайотова са женени от 40 години и когато човек ги наблюдава изглеждат като скачени съдове. В студиото на Адресите на любовта присъства само по-силната половинка от семейството, но това пък му даде възможност безконтролно да хвали съпругата си. Специалистът по..

публикувано на 22.11.25 в 14:00

Сценарият не е единственото, което движи игрите

Димитър Ганев представя  Game awards - еквивалентът на Оскарите в индустрията на видеоигрите: "Най-хубавото на нас, възрастните геймъри е, че навремето всичко бе на кабел и не можеше да го хвърлиш надалеч. Сега най-номинираната игра не може да се играе с клавиатура. Има връщане и към игрите с история, но и към уменията на геймъра. Модулите..

публикувано на 22.11.25 в 12:14