Образователни видео епизоди, които помагат на децата да развият своята социално-емоционална интелигентност, представя актрисата Юлия Коларова. Епизодите са написани по Детските приказки за емоциите и чувствата на funtazia.bg.
Главен герой в клипчетата е Професор Умо - всестранно развит, смешен учен-елф по щурология и други науки, който обикаля из целия свят и събира истории и загадки. Проф. Умо развежда децата из четирите кралства на емоциите и отправя към тях различни предизвикателства.
Куклата Професор е изработена от испанския майстор Los Titeres del Cerro.
Пилотният епизод е вече в мрежата. Гневът е щрихиран в първата серия и е изобразен като вулкан.
“Той избухва, както често избухваме и ние, ставаме червени и се появява нашият приятел яростта” - казва Юлия Коларова. “Кукленият театър е един от най-старите начини да подхранваме въображението, да вдъхновяваме, да учим.”
Познавайки емоциите си, можем да бъдем по-успешни, по-лесно да разрешаваме конфликтите си. Това се отнася и за децата, те са по-емпатични, по-добри ученици, убедена е актрисата.
Проектът е подкрепен от програмата “Солидарност в културата” на Столичната община.
Създател на FUNтазия е Полина Коцева. Тя казва, че социално-емоционалната интелигентност е способността да бъдеш разумен с чувствата си.
В сайта на организацията eqbulgaria.com има над 200 безплатни материали, които могат да бъдат употребявани в учебна и в семейна среда, като за тях има подробни инструкции.
“Крайният продукт на емоционалната интелигентност е управлението на отношенията по между ни”, казва Полина Коцева и допълва, че е важно тази тематика да достигне до повече деца и до техните родители. Отделно е необходимо и учителите да разберат какво могат да пoдкрепят в учебна среда.
“Навсякъде, където изпитваме емоция, се развиваме социално-емоционално. Въпросът е как регулираме тази емоция.”
Разходката по ул. Георги С. Раковски започва от най-високото ѝ място, с паметника на Вазов и витошката морена, от която да гледа към любимата си планина. Наблизо е Палатата Св.София, дело на арх.Парашкеванов (1929). Там е пл.Николай Гяуров, кръстен по инициатива на Гена Димитрова, която също живее наблизо. Следва историята на Военния клуб - коя всъщност..
Веселина Узунова от ИИИ-БАН за Аспарух Лешников: "Басът на групата Роберт Биберти е завиждал и на Аспарух Лешников, и на евреите в групата. Омразата по онова време се е ширила, дори и между членовете на групата. Аспарух Лешников става плячка на Биберти. След 9 септември 1944 на Лешников не е разрешено да напусне България. Писмата му доказват..
Борис Руменов, чиито псевдоним Борю Зевзека е измислен от проф. Иван Шишманов, е легендарна фигура сред софийските интелектуалци и бохеми през първите десетилетия на ХХ век. Името му е нарицателно, и също както за проф. Александър Балабанов, за него се разказват комични и куриозни случки. Хуморът му е свеж, заразителен и незлоблив, автор е на 15..
Шри – Шри Рави Шанкар гостува отново в България – Константин Драгов и Сана Драгова: "Той е основателят на фондация "Изкуството да живееш", тя е в над 180 държави. Учителят ще има лекция с възможност за въпроси и отговори и най-вече, ще има медитация в залата (НДК - зала 1). Ще е като на концерт. Заедно ще преминем отвъд хаоса. Блаженството е..
Филмът „Гунди“ влиза в британската разпространителска мрежа – режисьорът Димитър Димитров с подробностите: "Много е важно, че филмът продължава като част от програмата на британските кина от веригата "Одеон". Тя е достъпна в сайта им и те са си направили сметка, че не само българи ще го гледат. Като студент там не съм си и мечтал, че някой ден мой..
Голямата маса: Градски дворове – Божидар Емануилов, зам.-кмет на "Оборище": "Има най-различни работилници за деца и възрастни в един от дворовете, гаражна разпродажба в друг, жива музика. Градските дворове е изчезваща среда, тези, които сме израснали в центъра ги помним. Те са мост между поколенията. Има и хора, които негодуват заради ограничения..
Уикенд с „ Мале-мале“ – второ издание на мини фестивала в Южния парк, гост по този повод ни е Петринел Денев: "Програмата ни е малка, първото издание бе изцяло за деца. Хуморът е подходящ и за възрастните. Предвидили сме и уъркшоп за улична клоунада - така и ние започнахме с "Мале-мале". Уличното изкуство дава свобода - да пробваш, да..