Въпросите с организирането на паркирането в столицата и ограничаването на превозните средства в централната градска част, отдавна са обект на дискусии от Столичния общински съвет и то не от този или от предходния мандат.
Според независимия общински съветник Борис Бонев, досега управлението показва, че не желае да реши тези проблеми, а само говори за тях, без да представи решения и единствените изменения, които се правят през годините в Наредбата за организация на движението на територията на Столичната община, са свързани с механичното отразяване на увеличаването на „синята“ или „зелената“ зона в столичните райони.
Затова Бонев предлага съвсем нови текстове в документа, които да доведат до работещи практики, които повишават контрола и водят до промяна в работата на Центъра за градска мобилност, свързана с дигитализиране на услугите.
В доклада си Бонев откроява също това, че трябва да се премахне служебният абонамент за институциите в централната градска част, където така или иначе има концентрация на линии от градския транспорт, а сега на практика столичани са ощетени с 40-50 паркоместа.
Борис Бонев предлага също да се забрани движението на каруци в града, за което от години не се предприема нищо. Неговите противници, поне като вносители на другия доклад за промяна на Наредбата за организация на движението, коментираха, че това трябва да бъде решено много внимателно и да се изчистят всякакви възможни пропуски, като не е изключено темата да бъде повдигната отново през есента, когато СОС възобнови работата си след лятната ваканция.
Засега докладът на Борис Бонев не среща подкрепа при гласуване в общинските комисии. За разлика от този на управляващото мнозинство, в който се предвиждат изменения в зоните за платено паркиране. „Синята“ зона ще бъде разширена в някои централни райони, а „зелена“ зона ще бъде въведена в кварталите „Иван Вазов“ и „Яворов“.
И двата доклада за изменение на Наредбата за организация на движението на територията на Столичната община ще бъдат разгледани само веднъж от комисиите към СОС, за да може да се гласуват на предстоящото заседание на 23 юли, последно за съветниците, преди излизането им в лятна ваканция.
Чуйте повече в репортажа в звуковия файл.

Представяме новата книга на Здравко Петров "Още исторически маршрути: София": "Продължаваме идеята на първата книга за разпознаване историята чрез сградата. Но във втората откриваме нови истории, които не са били писани досега. Когато откриеш нов детайл в архивите или в стар вестник е най-вълнуващото, а в тази книга има доста такива находки. Доста..
Всеки път, когато отиваме от центъра до гарата, минаваме през Халите или се отбиваме в църквата "Света Неделя", вървим по столичния булевард "Мария Луиза", без да се замисляме за личността на първата ни княгиня след освобождението от турско робство. Тя живее само шест години в България, през които се опитва да научи повече за новата си..
Хиляди българи преди четвърт век се обединяват в искането си да остане Родопската теснолинейка. Преди 11 години едно тогава 20-годишно момче, Кристиан Ваклинов успява и вече сме в навечерието на излизането на книгата му, посветена на Родопската теснолинейка. Ето го пред микрофона на фена на теснолинейката и автор на поредицата Боян Бочев: "На 1..
Мобилното студио на Радиокафе е от фестивала "Мелба дизайн" - международен форум за графичен дизайн. Първи гости са Бояна Гяурова и Адрияна Андреева от студио "Комплект": "Участвам с изложба и разказвам за процесите в работата си в областта на промишления дизайн, имам собствено студио за мода. Очарован съм от връзките между усещания, материал,..
В петък, темите от деня в предаването "Форум", коментира Пламен Димитров от Българско геополитическо дружество. Заедно с водещия Лъчезар Христов, се спряха на следните теми: - Зохран Мамдани – най-младият кмет в историята на Ню Йорк, първият мюсюлманин, леви послания и екип съставен само от жени. - След месеци на заплахи и пазарлъци изглежда, че..
Ученици от Природоматематическата гимназия "Христо Смирненски“ в Перник затвърдиха още повече усилията си в изграждането на по-пълноценен и здравословен живот за себе си и своите връстници. След като се обединиха в ученическа мрежа, чрез която достигнаха до други деца и подрастващи, за да развият знания и умения в областта на екологията,..
Готов е проектът за спортна площадка за практикуване на колоездене и ролкови спортове - пъмп трак площадка, която попада в обхвата на бъдещия парк в столичния квартал “Младост 3”. Столичната община публикува 3D визуализациите на проекта. Решението залага на модерен облик, със съвременни технологии и устойчиви материали, които да улесняват бъдещата..