Красимир Иванов е свързан с Италия от много години, учил е във Флоренция, реализирал е редица филмови проекти там, личен приятел е с някои от големите имена в италианското кино. Откриваме го в Рим - там се е оказал няколко дни преди Италия да сложи изискването за карантина за пристигащите от България.
"Всъщност първо бях няколко дни в Милано - разказа той за Радио София, - където Covid-19 удари най-силно и хората там наистина са уплашени, не знам дали повече от пандемията или от бъдещето, което ги очаква. Видях стотици магазини, затворени не за кратко, а за постоянно".
После заминава за Рим, където нещата са по-различни и хората се опитват да влязат в един по-нормален режим. Като "професионален посетител на културни пространства", Красимир Иванов разказва, че музеите в Италия са празни.
"Вчера бях във вила Боргезе и стоях с часове насаме с шедьоврите на Караваджо, Канова и Бернини и им се наслаждавах от все сърце и забравяш за това, което се случва навън. Явно човешкият мозък има нужда от бягство".
Успява да отиде и на представление на Римската опера ("Севилският бръснар") и остава очарован, дори смята, че разположените на разстояние седалки дават възможност за изживяване, която би се радвал да запази и след като всичко отмине.
Като част от творческата гилдия, Красимир Иванов прави паралел между мерките, които се взимат у нас за подпомагане на културата, и в Италия, където подкрепата е много по адекватна - "дават се средства за създаване на нови творби, ето утре ще гледам балет, премиера, в който балетистите не влизат в контакт помежду си".
Чуйте цялото интервю на Лили Големинова с Красимир Иванов.
Минко Ламбов за предстоящата премиера на концерта му за цигулка, акордеон и оркестър със солисти Светлин Русев и Вероника Тодорова: "На 29 януари от 19 ч. в Централния военен клуб е премиерата с оркестър Симфониета. Светлин е божество на цигулката, често го сравнявам със самурай. Запознахме се на един образователен концерт на Филхармонията,..
Кремена Николова - Флор от Софийската филхармония за предстоящия концерт на Филхармонията с полемичната за връзката си с Путин оперна дива Анна Нетребко: "Изключително щастливи сме да сме партньори на концерта на Анна Нетребко като съпровождащ оркестър. Изборът на нашия оркестър не е случаен, партнирахме ѝ в Букурещ с почти същата програма, основно -..
Проф. Илия Граматиков от Музикалната академия за лекцията си в СГХГ към изложбата "Европа в България" на 29.1 в 18 ч.: "Важно е да се подчертае, че това няма да е специализирана музиколожка лекция, тя е отворена до широка публика. Провокация и вдъхновение за мен бе изложбата. Доколко присъства музиката в тези картини? Кога и как се осмисля..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Историческите сгради на БНР са темата на днешното ни предаване в деня на 90-та годишнина на Радиото с главно "Р": "Oт "Бенковски", в спомените на Кирил Разсуканов за Родно радио , през "Московска", на ъгъла с "Бенковски" заедно със Здравко Петров, до "Драган Цанков" 4 - старата сграда, с разказа на Теодор Караколев от фондация "Български архитектурен..
В Лозенец още кънти споменът от чутовните кабарета на Сирак Скитник и жена му Олга. Къщата им на ул. „Борова гора“ е създадена по съновидение Старите лозенчани и до днес си спомнят за домашното кабаре на една от най-известните двойки в София преди войната Сирак Скитник (основател на БНР) и съпругата му Олга, наричана от всички Сирачката...
Човекът в радиото и изкуствения интелект - Трябва ли да преосмислим БНР заради новите технологии и трябва ли общественото радио да има по-различен подход към използването на ИИ в сравнение с останалите медии? Събеседници : Никола Тулечки (НТ), инженер, който се занимава с работа с данни. Основател на Сдружение „Данни за добро“ и водещ на..