Романът, като композиция, е дълбоко чужд на националната ни литературна традиция. За сюжет може да се говори само условно - няма повествование или последователна сюжетна линия, а "щафета от състояния", портретирани характери и душевности, необозрима смесица от вещественост и фантазия. Поставени са проклетите извечни въпроси, които, в рамките на земното, нямат решение - съотношението между любов и свобода, между талант и характер, съвместимостта и несъвместимостта между Божието и людското. Всеки читател може да открие в творбата един от много възможни отговори за вълнението да бъдеш човек и какво всъщност ни очовечава. Именно така вижда романа самият Димитър Бочев.
Пред Радио София той бе категоричен, че всяка преднамереност е природно чужда на художествения процес, на духовните процеси:
„Не познавам писател, който да е написал значима творба, поставяйки си я като цел. Литературата е единствената форма на живот, до която аз имам достъп. Имам чувството, че ако не пиша, просто ще умра физически. На литературата човек може да бъде осъден, както на затвор. Едната присъда е гражданска, а другата е природна, но и двете са еднакво безпощадни.“
Бочев подчерта, че не е привърженик на твърдението, че сме станали хора, превръщайки природните ресурси в оръдия на труда. Убеден е, че човешката духовност е привнесена свише, а не е продукт на веществени закономерности или на социото.
Чуйте интервюто на Лили Големинова с Димитър Бочев.
През 1976 г. е осъден задочно на 10 години затвор. Присъдата е отменена от Върховния съд в София през 1992 г.
След рухването на комунистическия режим е сътрудник на президента Желю Желев по въпросите на хуманитарната помощ от чужбина, а след това продължава дейността си на журналист, философ и неуморим пазител на словото и човека.
Седмицата започваме с нови коментатори, които вече са споделяли свои разсъждения в предишни издания на "Форум". Днес те се спряха на следните теми: Европа в новия световен ред на Тръмп . Подходът на американския президент и бизнесмен - икономика през политика. Истината в речта на Джей Ди Ванс: "Най-големият враг на Европа е помежду ни"...
Най-престижният форум на местната власт на Балканите – B40 беше открит днес в София от Васил Терзиев и кмета на Истанбул Екрем Имамоглу . Представители на близо 50 града от Балканите се включват в софийското издание на инициативата на тема "Бъдещето на Балканите: иновации, сътрудничество, зелен преход и растеж". 15 нови членове..
Общият брой на икономически неактивните хора (тези, които не си търсят работа) на възраст между 15 и 64 години е малко над 1 милион (462,4 хил. мъже и 584,8 хил. жени). Това са 26,4% от населението в тази възрастова група, сочат данните на Националния статистически институт за четвъртото тримесечие на 2024 година. Общият брой на работещите хора..
30 години навършва една от най-обичаните детски вокални групи "Бон-Бон“. По повод юбилея, те издават първия за България концептуален албум, озаглавен символично "30“. Създаден е в рамките на ексклузивен творчески лагер за писане на музика от деца, в който с таланти от различни възрастови групи работят творци като Venci Venc’, LATIDA, Сара Чакърова и..
Членовете на Камарата на автомобилните превозвачи в България реагираха остро на предвиденото увеличение на цената на тол таксите и винетките в проектобюджета за 2025 г. "Това е пореден удар върху транспортния сектор и българските граждани, който идва в момент, когато пътната инфраструктура е в критично лошо състояние, а тол системата..
Книгата "Защо се разпадат империите“ от Питър Хедър и Джон Рапли представя интересни паралели между Рим, Америка и бъдещето на Запада, като поставя въпроса възможно ли е тоталният колапс, каквато е била съдбата на древната империя, да бъде избегнат. Авторитетът на експертност на двамата автори по тематиката на книгата е неоспорим...
Филмът "Мечти (Секс Любов)" на норвежкия режисьор Даг Йохан Хаугеруд спечели голямата награда на международния филмов фестивал "Берлинале", който се провежда за 75-и път в германската столица. Добре е, че филмът има подзаглавие, защото в конкурсната програма има и друг филм с абсолютно същото заглавие, но на режисьора Мишел Франко от Мексико...