Пет партии биха влезли в следващия парламент, ако до изборите на 4 април се запазят тенденциите от последното изследване на агенция „Тренд”. То е проведено по поръчка на в. „24 часа” относно нагласите в обществото към политическата среда през януари 2021. Участвали са 1008 души на възраст над 18 години.
„Структурата в електоралните предпочитания, познати от летните протести насам, се запазва. Преднината на ГЕРБ е крехка – 2-3%, следва БСП, Партията на Слави Трифонов „Има такъв народ”с е очертава като трета политическа сила заедно с ДПС. Петата сигурна парламентарна сила е „Демократична България“, която мобилизира консолидация в своя полза именно от и след протестите“, коментира пред Радио София политологът Анастас Стефанов.
Потенциал за влизане в следващото Народното събрание имат още 2 политически формации - „Изправи се БГ” с „Отровното трио“ и Обединени патриоти (ВМРО-НФСБ).
Според Стефанов вече е мода да се стигматизира всяка възможност за коалиционно управление. Новите партии не искат да се асоциират със статуквото, но едва ли е по силите им сами да спечелят доверие и да управляват.
„Това е като капан, който залагаш за месеци напред. Колкото по-антисистемно и антокоалиционно говориш, толкова повече ограничаваш възможностите си за политически маневри“, допълни политологът.
Според Стефанов сигурно е, че управлението няма да е еднопартийно, малко вероятно е и двупартийното. Реалистично е да се очаква управляваща коалиция от поне 3 политически субекта.
Напоследък се отчита известно стабилизиране на отношението към институциите, но и парламентът, и правителството ще приключат мандата си с незавидно доверие – съответно от 17 и 23 процента, засега.
Президентската институция запазва сравнително високи нива на одобрение - около 47 на сто.
Чуйте разговора на Данаил Конов с Анастас Стефанов.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..