Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Интересно, но факт

За наградите Effie през 2020 г. е имало повече заявки отпреди пандемията

Рекламният бранш не се е свил, напротив, в кризата дори се разраства, заяви Десислава Олованова

Десислава Олованова
Снимка: Ани Петрова
Effie е фестивал за ефективността. Това е най-важният критерий включително и за успешната комуникация. Слоганът е красноречив – той е: „Идеи, които работят“. Говорим са идеи, които са дали резултати.

Това обясни пред Радио София Десислава Олованова – управител на McCann Sofia и член на УС на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Тя е сред основните организатори и идеолози на конкурса, който преди броени дни обяви победителите си в различните категории.

Тя обясни, че „нестандартната“ в много отношения 2020 година е предоставила условия и възможности за нови идеи, казуси и кампании. В конкурса не е имало Covid категория, а „Маркетинг при актуални събития“ и токмо в нея е имало най-много заявки.

Кампаниите бяха по-емоционални и показват, че специалистите в областта на рекламата са работили усърдно и през 2020 г. Компаниите са малки (и средни) предприятия и са много гъвкави, защото най-ценният им капитал са хората и идеите, коментира още Олованова. Играчите са същите, като през 2019-а, но сред кандидатите за Effie е имало около 30% съвсем нови участници.

Венцислав Мутафчийски - началник на ВМАСпоред експерта заради коронавируса България се е нуждаела от адекватна комуникация от страна на здравните и управленските институции още от първия ден на локдауна, но „така и не се появи“. Тонът не беше уцелен.

„Българските институции като цяло още не са започнали да се учат да комуникират. А го виждаме в много други държави. Кашата е най-лошият сценарий.“

Радиото е сред каналите, които дават възможност за много креативни подходи в рекламата, допълни експертът. Сред несъвършенствата му тя посочи невъзможността да измеримост на достигнатите послания до потребителите. Нещо, в което шампиони са дигиталните медии.

„Има какво да се реорганизира в рекламния пазар на радиа“, убедена е Десислава Олованова.

С нея разговаря Катя Василева.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.

Още по темата

Гергана Иванова

Гергана Иванова: Печелим клиентите си с успехите, които постигаме за тях

“Клиентите не се хващат, а се печелят всеки ден. Не вярвам в това, че ще грабнеш един клиент с красива презентация. Не, спечелването на клиент е в ежедневните битки, в ежедневните малки победи и постигане на резултати. Успехът на пазара - накрая това има..

публикувано на 10.02.21 в 15:37
ВИЖТЕ ОЩЕ
Андрей Зографски

"Форум", 16.10.25: Време е за решения да отскубнем София от ръцете на мафията

В това издание на "Форум" столичните събития коментира  Андрей Зографски - общински съветник от "Спаси София" .  Подстрекаван от водещия, той сподели позицията си по следните теми: Боклукът на София "Обществените поръчки да се пускат бързо и..

публикувано на 16.10.25 в 18:35

Шампиони по бойни спортове четат любовни стихове на Пейо Мариновски

С театрално-поетичен музикален спектакъл Пейо Мариновски ще представи новата си четвърта книга с поезия, наречена “Възкресение“ .  Той е писател, поет, драматург, има опит в бойните изкуства. Основният спорт който тренира вече над 25 години е..

публикувано на 16.10.25 в 17:35
Ген. директор на БНР Милен Митев и ректорът на УАСГ доц. арх. Гичка Кутова-Каменова

Гласът на учени и млади таланти от УАСГ ще се чува от БНР

Генералният директор на Българското национално радио Милен Митев и ректорът на Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова подписаха меморандум за сътрудничество. Целта му е подкрепа и популяризиране..

публикувано на 16.10.25 в 16:40

Повтарят препоръки към България за предотвратяване трафика на хора и за защита на жертвите

България трябва да положи допълнителни усилия за предотвратяване на трафика на хора и за защита на жертвите, сочат заключенията от доклад на Експертната група за действие срещу трафика на хора (GRETA) към Съвета на Европа. В документа се отчита..

публикувано на 16.10.25 в 16:16
Дани Димитрова

Любителски тенис турнир за жени насочва вниманието към женското здраве

По повод Световния месец за борба с рака на гърдата и в подкрепа на женското здраве, на 19 октомври, от 10.00 часа, в Борисовата градина официално ще се открие специалното издание на Smile Women's Tennis. Турнирът за женски двойки от тенис лигата..

публикувано на 16.10.25 в 16:04
Георги Еленков

Георги Еленков, НМД: Не забрани, а знания и умения ще помогнат на децата в дигиталния хаос

Доказателствата за нарушен сън при децата, липса на концентрация, тревожност и дори дигитална зависимост, наподобяваща тази към наркотични вещества, са все повече. По данни на Националния център за безопасен интернет , получените сигнали за..

публикувано на 16.10.25 в 15:26

"СМисъл срещу насилието" насочва вниманието към агресията сред младите хора

През юли стартира проект "СМисъл срещу насилието" на Българското общество по психоанализа и групова анализа. Той е насочен към превенцията на насилието и агресията сред младите хора в училищна възраст. Целта е да се създаде мрежа – от организации,..

публикувано на 16.10.25 в 14:41