Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Николай Бойков, предедател на организацията:

IAB Bulgaria се е заела със създаването на нова метрика за рекламния пазар

Снимка: iabbg.net

Големият плюс за дигиталната индустрия през пандемичната 2020 година е в това, че всички се убедиха колко важна е тя, как всъщност помага да останем свързани и до каква степен променя навиците. Излязоха наяве тенденции, които бяха под повърхността, но в нормални условия биха отнели 5-10 години, коментира пред Радио София Николай Бойков - председател на IAB Bulgaria и изпълнителен директор в All Channels Communication Group.
IAB (Interactive Advertising Bureau) е най-голямото глобално сдружение на медии, рекламни агенции и технологични компании, отговорни за дигиталния бизнес.

Очакванията в бранша са да няма спад в инвестициите в дигитална реклама, а плавният ръст, който се наблюдава всяка година, да продължи, макар и с по-забавени темпове. Дигиталната реклама бе факторът, който позволи да няма толкова големи спадове в рекламата въобще. Дигиталните технологии помагат много за автоматизацията на живота ни, както и на начина, по който купуваме реклама и достигаме до правилната аудитория. Програматик рекламата не прави изключение, като помага за точното измерване и по-ефективните инвестиции. Ключов проект на IAB Bulgaria от няколко години е създаването на нова метрика на пазара, като се полагат много усилия за въвеждането на единна метрика, която да е приета с доверие от всички, изтъкна Бойков.

Една от най-характерните промени в света на дигиталната реклама е, че до преди година е имало много по-ясна прогнозируемост, много по-ясно е било планирането на следващите действия. Сега този "лукс" не е наличен и компаниите трябва да са много по-бързи и по-гъвкави в рекламните решения. Докато преди дигиталното е било един от елементите на маркетинговия микс, в момента то все повече става основата, от която ще тръгва бранд стратегията и след това ще се разгръща в другите канали.

Николай Бойков отбеляза инициативата на IAB Bulgaria за провеждането на дигитални мастер класове, като всички членове на организацията участват със своя тема, в резултат на което се получава основния набор от знания и умения за дигиталната екосистема. В организацията са събрани различни сфери - пъблишъри, медии, технологични компании, брандове, агенции, които имат своите различни цели, но работят за развитието на тази екосистема. Голямото предизвикателство е да бъдат приети ясни правила, споделени и спазвани от всички. Именно това е голямото предизвикателство в момента, за да стане утре екосистемата по-добра и отворена за все повече играчи.

Чуйте разговора на Катя Василева с Николай Бойков.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Два градуса надолу от вчера, но ще бъде по-горещо от утре

Днес преди обяд ще бъде слънчево. В следобедните часове атмосферата ще се лабилизира. Ще има развитие на купеста и купесто-дъждовна облачност и на места, главно в западните и централни райони, ще превали краткотраен дъжд с гръмотевици. В Северна България временно ще проникне относително хладен въздух. Вятърът ще се ориентира от изток-североизток и ще..

публикувано на 23.07.25 в 07:15

Ремонтът на участък от бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" е до края на седмицата

Извършва се текущ ремонт на участък от активната лента и автобусната спирка от пътното платно на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" от бул. "Драган Цанков" до повдигнатата пътека при входа на Националния стадион "Васил Левски", съобщиха от Столичната община след публикация на БНР-Радио София . Ремонтът се изпълнява във връзка с влошеното..

публикувано на 22.07.25 в 19:39

До края на 2025-а трябва да бъде избран операторът за депозитната система!

Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки (АПБНБ) в България е готова да участва в изграждането на депозитна система у нас. В принципите на функционирането ѝ трябва да залегне финансовата мотивация за потребителите, разясни днес  Жана Величкова, изпълнителен директор АПБНБ . Някои вериги магазини вече са предприели стъпки към това...

публикувано на 22.07.25 в 19:08

За пореден път от ПП-ДБ настояват за нови ръководства на четирите транспортни дружества в София

За пореден път общински съветници от „Продължаваме промяната - Демократична България“ настояха за обявяването на конкурси за ръководства на четирите транспортни дружества в София. Според тях докладите, които се разглеждат от Столичния общински съвет, включително и на предстоящото заседание, отразяват сериозните проблеми в обществения транспорт...

публикувано на 22.07.25 в 17:40
Лилия Донкова

Жители и управа настояват за спешни мерки по обезопасяването на бивш рудник в ”Кремиковци“

Да бъдат предприети спешни мерки, свързани с укрепване на активирано старо свлачище в бившия рудник в кв.”Кремиковци“, настояват кметът на едноименния район Лилия Донкова и зам.-кметът по екология Надежда Бобчева. Те настояват в доклад, който предстои да бъде гледан на предстоящата сесия на Столичния общински съвет в четвъртък, да се подпише..

публикувано на 22.07.25 в 16:49
Доц. Теодора Пенева

Без ясни правила огромните средства от Социалния план за климата може да не достигнат до нуждаещите се

България се подготвя за разпределянето на 2,49 млрд. евро в подкрепа на енергийно и транспортно бедни домакинства и микропредприятия през следващите 6 години (1 януари 2026 – 31 декември 2032 г.) чрез Социалния план за климата (СПК). Целта е уязвимите групи хора да бъдат компенсирани за умереното покачване на цените на бензина,..

публикувано на 22.07.25 в 16:08
Кметът на район

В кв. "Витоша" има големи дефицити на публични пространства, зелени площи и улици

На 8 май Министерски съвет прие Програма за упражняване на правата на държавни имоти, в нея се говореше за масова продажба на имоти, собственост на държавата и държавни фирми. Става дума за 4400 имота, които държавата ще разпродава. Анализ, предоставен от премиера Росен Желязков, показва че много от тези имоти са с отпаднала необходимост, а списъкът с..

публикувано на 22.07.25 в 15:04