Бързото разпространение на дистанционната работа по време на кризата извади на дневен ред въпроси и казуси, с които работници и работодатели до момента не се бяха сблъсквали масово.
Сред многото въпроси са: „Чие задължение е това?“ и „Как трябва да се случи?“, „За чия сметка е организирането и оборудването на работно място вкъщи?“, „Как може това да е безопасно и здравословно?“, „По какъв начин да се регламентира работният ден и да се разграничи от личното време?“, „Как се доказва трудова злополука?“.
Има много неясноти по в закона, включително и по отношение на понятието дистанционна работа (тя със сигурност е различна от надомната).
„Липсата на дефиниции в текстовете води до различия в интерпретирането“, отбеляза пред Радио София Елина Марчева - консултант на Mercer България с над 14-годишен опит в сферата на HR и бизнес решения за хората в организациите. Повече от 7 години тя се занимава с консултиране и разработка на стратегически проекти, свързани с ангажираност, кариерно развитие, поведенческо и психометрично профилиране.
През изминалата година се оформиха крайни становища. Някои от служителите оценяват високо възможността да работят от вкъщи. Това е и израз на доверие от страна на работодателя. Възникват въпроси обаче при наличие на семейство, деца или болни родители, които имат нужда от грижа. Затова има и хора, които търсят възможност да се върнат и работят в служебния офис – коментира Марчева. Хубаво е, че някои работодатели прилагат индивидуален подход и подкрепа.
На глобално ниво 63% от служителите искат да имат ежедневна информация по отношение на коронавирусната пандемия.
Предизвикателството пред компаниите днес е как да развият дигитализацията, без да изгубят човешкия фактор в бизнес процесите, допълни експертът.
Чуйте целия разговор на Катя Василева с Елина Марчева.
През следващото денонощие ще се задържи облачно. Почти в цялата страна ще вали дъжд, съобщиха от НИМХ. Обилни и продължителни ще са валежите в западните, южните и централните части от страната. На места и в Източна България ще вали дъжд, придружен с гръмотевици. В повечето райони ще духа умерен източен вятър. Минималните температури ще бъдат между 4° и..
В деня на представянето на книгата "Литературната журналистика в България" , във "Форум" като коментатор гостува един от авторите в изданието – политологът доц. Иво Инджов . Водещият Лъчезар Христов предложи темите, а доц. Инджов прие и разсъждава по: Блокада на парламента и кратки сблъсъци с полицията. Хиляди протестираха срещу Бюджет..
Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..
За втори път Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложената от кмета Васил Терзиев нова структура на общинската администрация. Макар да бяха направени изменения в първоначално изготвения вариант, сегашният отново не получи нужното одобрение както в комисии, така и на днешното заседание на общинските съветници. Кметът Терзиев..
Над 700 рекламни карета и страници от вестници и списания, както и киноплакати, са представени в изложбата "Кинореклама в България 1920–1940", която беше открита на 26 ноември в Дома на киното в София. Разнообразните подходи, чрез които разпространителите, собствениците на кина и продуцентите от периода популяризират филмите си и привличат публика в..