За да знаем как да ги използваме, първо трябва да се научим как да ги овладеем. Това често се случва в ранна детска възраст и с помощта на нашите родители. "Невербалната комуникация ни влияе много, в пъти повече, отколкото вербалната.
Важно е какво казваме, но по-важно е как го казваме. Невербалната комуникация предава емоции на другите хора. Всъщност, емоциите са заразни. Дори не е нужно един човек да каже нещо, достатъчно е само да направи определена физиономия, или да реагир по някакъв начин с ръцете и тялото си, за да нарани друг човек", казва Десислава Дамянова от Академия за емоционална интелигентност.
Тя допълва още, че не можем и не е редно да контролираме емоциите си. Важно е те да бъдат изживявани. Толкова бързо се зараждат в нас, че ние няма как да ги изтрием. Дори можем да ги бутилираме, потиснем в даден момент, но те ще избият на по-късен етап, в друга посока, ситуация или към друг човек. Затова е много важно да се научим да осъзнаваме емоциите и да ги управляваме, не да ги контролираме.
"Истината е, че като възрастни хората реагират по начина, по който се е “записала” тази информация в първите 7 години, т.е това което едно дете е преживяло вкъщи, като емоционални преживявания, няма значение, дали е израснало с много внимание и грижи, ако емоционалното отношение към него не е било здравословно или родителите не са изразявали по здравословен начин чувствата си един към друг, или към детето, съответно, още в пубертета могат да се видят тези поведенчески прояви. В по-късна възраст зрелият индивид реагира по същия начин.
Често може да чуете много хора казват: “Аз не искам да бъда като майка си” или “Не искам да бъда като баща си”, но като пораснат, стават едно към едно в поведението си, като родителите си", обяснява Десислава Дамянова.
Още по темата може да чуете в разговора на Петя Калнакова с Десислава Дамянова.
Седмицата започваме с нови коментатори, които вече са споделяли свои разсъждения в предишни издания на "Форум". Днес те се спряха на следните теми: Европа в новия световен ред на Тръмп . Подходът на американския президент и бизнесмен - икономика през политика. Истината в речта на Джей Ди Ванс: "Най-големият враг на Европа е помежду ни"...
Най-престижният форум на местната власт на Балканите – B40 беше открит днес в София от Васил Терзиев и кмета на Истанбул Екрем Имамоглу . Представители на близо 50 града от Балканите се включват в софийското издание на инициативата на тема "Бъдещето на Балканите: иновации, сътрудничество, зелен преход и растеж". 15 нови членове..
Общият брой на икономически неактивните хора (тези, които не си търсят работа) на възраст между 15 и 64 години е малко над 1 милион (462,4 хил. мъже и 584,8 хил. жени). Това са 26,4% от населението в тази възрастова група, сочат данните на Националния статистически институт за четвъртото тримесечие на 2024 година. Общият брой на работещите хора..
30 години навършва една от най-обичаните детски вокални групи "Бон-Бон“. По повод юбилея, те издават първия за България концептуален албум, озаглавен символично "30“. Създаден е в рамките на ексклузивен творчески лагер за писане на музика от деца, в който с таланти от различни възрастови групи работят творци като Venci Venc’, LATIDA, Сара Чакърова и..
Членовете на Камарата на автомобилните превозвачи в България реагираха остро на предвиденото увеличение на цената на тол таксите и винетките в проектобюджета за 2025 г. "Това е пореден удар върху транспортния сектор и българските граждани, който идва в момент, когато пътната инфраструктура е в критично лошо състояние, а тол системата..
Книгата "Защо се разпадат империите“ от Питър Хедър и Джон Рапли представя интересни паралели между Рим, Америка и бъдещето на Запада, като поставя въпроса възможно ли е тоталният колапс, каквато е била съдбата на древната империя, да бъде избегнат. Авторитетът на експертност на двамата автори по тематиката на книгата е неоспорим...
Филмът "Мечти (Секс Любов)" на норвежкия режисьор Даг Йохан Хаугеруд спечели голямата награда на международния филмов фестивал "Берлинале", който се провежда за 75-и път в германската столица. Добре е, че филмът има подзаглавие, защото в конкурсната програма има и друг филм с абсолютно същото заглавие, но на режисьора Мишел Франко от Мексико...