Членове на Българската асоциация на винените производители (БАВП) са инициатори на кампанията „Да празнуваме Великден с българско вино“. Тя, разбира се, има за цел да обърне внимание на българските потребители за високото качество и вкусовите характеристики на виното, родено при благоприятния климат на нашите географски ширини, както и да подсети, че купуването на наши питиетата ще окаже косвена подкрепа на местните производители.
„Решихме, че в тази тежка обстановка, е добре да популяризираме продуктите на българските винопроизводители, да покажем уважение към техния труд. Страната ни е родина не все повече и хубави вина, така че кампанията може да важи за всеки празник, не само за Великден“, заяви в студиото на Радио София Емил Коралов, член на УС на БАВП, издател и организатор на винени събития.
Той отбеляза, че имаме много качествени вина, които незаслужено остават недостатъчно популярни.
Често пъти българите решават за празник да вземат за пиене нещо по-специално и под този израз подразбират вносно, но имаме прекрасни наши вина, които са подходящи за такива случаи.
Това е валидно навсякъде: местните вина са по-подходящи за местната храна, допълни Коралов.
По негови данни няма спад в продажбите на вина през миналата година. Средната продажна цена обаче бележи понижение. Това се отразява най-вече на малките производители. Техен пазарен канал за реализация – заведенията, бяха затворени.
Фалити няма, но положението не е леко.
Според експерта може и трябва още да се работи за това, българските вина да бъдат разпознаваеми в чужбина, особено когато става дума да качествения сегмент. Браншът трябва да се обедини. А държавата – да помага.
Коралов отбеляза и тенденциите у нас през последните години по отношение на производство и потребление на вина.
Чуйте разговора на Лили Големинова с Емил Коралов.
На 9 август 2025 г. започна ремонтът на участък от бул. "Ломско шосе". Заради тези дейности беше забранено движението по участък от булеварда – между ул. “107” до бензиностанция "ЕКО" при ул. "Васил Левски" (моста при жп линията в ж.к. “Обеля“). Движението обаче вече е пуснато - посочи репортерът на БНР - Радио София, Надежда Герова . “Намирам се на..
Инициативата "Реките на София" кани всеки, който има желание да стане активен участник в трансформацията на Софийските реки, да се включи в подготовката на фестивала. Поредното шесто издание на фестивала ще се проведе в столицата от 25 август до 1 септември. Доброволците имат за задача да оказват съдействие с всичко - от подготовка на терен,..
От 2 август 2025 г. в Европейския съюз влязоха в сила нови правила за разработване и използване на модели с изкуствен интелект с общо предназначение (ИИОП) – технологии, които стоят в основата на системи като ChatGPT, Gemini, Copilot и други генеративни AI решения. “На първо място е добре да обясним какво всъщност се крие зад това..
Напоследък станаха много чести случаите, в които хора, които не са теглили приложението Телеграм се оказаха със създадени профили там, за които дори не подозират. Какво ново трябва да знаем за киберсигурността и кибер света?“Подобен тип фалшиви профили или кражба на профили се случва и в други приложения - Viber, WhatsApp и други. Основният..
Нова зелена растителност ще бъде засадена в най-уязвимите точки на столицата, съобщава кметът Васил Терзиев. Повече зеленина се предвижда да има в „Младост 2“, „Обеля 2“ и по ключови булеварди в града. Сред проектите, по които се работи в общината, има и по-нестандартни предложения, като „мобилна горичка“ в Северния парк и вертикална градина на..
В разгара на този археологичен сезон, на 5 август в Националния археологически институт и музей към БАН се състоя откриването на изложбата "С една глава по-висока" , която бе представена от екипа на проф. д-р Людмил Вагалински. В рамките на изложбата за първи път беше показана напълно реставрираната антична мраморна статуя в човешки ръст,..
До първата неделя на септември продължава 11-ото издание на традиционната културно-образователна кампания на Столичната библиотека за насърчаване на четенето. Библиобусите на кампанията вече са достатъчно познати и чакани в софийските паркове. Креативният формат вече е утвърден и гражданите знаят какво да очакват. В турнето на „Зелени..