Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Връчиха дигиталните „Оскари“ IAB MIXX Awards 2021

Снимка: IAB

На емоционална и вълнуваща церемония бяха връчени наградите IAB MIXX Awards за 2021 година. В шестото издание на конкурса, организиран от IAB България, бяха подадени рекорден брой заявки от български агенции и рекламодатели, въпреки трудностите, пред които бяха изправени бизнес компаниите.

Събитието има за цел да отличи най-добрите дигитални кампании на пазара. В тазгодишното издание на конкурса са подадени общо 184 заявки, което е с 40% повече в сравнение с 2020-а. Тази година кандидатурите се оценяваха от жури от 10 международни експерти в две направления – творчески решения и стратегия.
88 кампании бяха финалистите след  първия етап на журиране. Те се бориха за призовите места в 20-те категории на IAB MIXX Awards 2021.

Най-много заявки бяха подадени в категориите: „Най-добра кампания за повишаване познаваемостта за марката“, „Най-ангажираща кампания“, „Най-добра видео кампания“, „Инфлуенсър маркетинг кампания“. В конкурса бяха представени четири нови категории в отговор на промените на пазара и новите тенденции. Това са "Бранд активизъм", която оценява кампании, заставащи зад кауза или засягат обществено значими теми, "Covid-19", в която влизат дигиталните кампании, направени по време на първия локдаун, "Кампания нисък бюджет", който според правилата на конкурса е до три хиляди лева и "Дигитални иновативни похвати".

„Бяхме много доволни, но не и изненадани. В дигиталната екосистема най-видимо имаше промени и новости. Имаше страхотни кампании, на които бяхме свидетели. Бюджетът е много важен, но една добра идея не е необходимо да бъде изпълнена с огромен бюджет. Колкото по-простичка  е тя, толкова по-достъпна е за хората. Видяхме колко бързо се промениха потребителите през 2020 г., брандовете успяха да се активират. Докато преди планувахме за година напред, сега плануваме за само 3 месеца.
Ние сме адаптивни същества, а това е много добре. Колкото повече предизвикателства има, толкова по-бурно и творчески поглеждаме напред. Ситуацията ни затруднява, но в добрия смисъл. Постоянно сме нащрек и всички представители на дигиталната екосистема сме свикнали ситуацията да се променя. Ние сме в една постоянна трансформация, която в момента е повсеместна. Сладко предизвикателство е. Истината е, че
IAB Bulgaria има нещо уникално, ние обединяваме дигиталната екосистема“, коментира Николай Бойков, председател на IAB Bulgaria и изпълнителен директор на All Channels Communication Group.

Общо 20 са компаниите, подали заявки за участие в конкурса през 2021 г. Най-много финалисти имаха proof. (28 финалиста от 36 заявки), следвани от Guts & brains DDB (22 финалиста от 35 заявки) и All Channels Group (9 финалиста от 20 заявки). Журито на конкурса тази година е съставено от общо десет маркетинг специалисти от различни агенции в Европа с редица награди. Те бяха разделени в две направления - "Творчество" и "Стратегия" и оцениха заявките според 4 основни критерии - стратегия, изпълнение и използване на медиите, резултати и възвръщаемост на инвестициите и творчество.

„Колкото по-истински си, толкова по-добре се получават нещата. Определено искахме да сме първи. Направихме всичко възможно да организираме церемонията за по-малко от седмица. Прави впечатление, че компаниите стават все по-трудно дефинируеми, всеобхватни са. Не могат да влязат в една определена категория, колкото повече на 360° можеш да завъртиш идеята, толкова по-всеобхватна е тя.
Дигиталните решения са базирани на оригиналното, на добра идея, на технология и данни
. Именно това ще виждаме все повече. Ако нещо се случи през 2020 г., то е че се трансформирахме дотолкова, че данните, нашите права онлайн и изкуственият интелект вече са тема на ежедневен разговор. Възможно е дори изкуственият интелект да замени журналистите след време. Тепърва ще обследваме територията на изкуствения интелект. Блокчейн технологията позволява да демократизираме системата, да бъде разпределена между различни хора, които не се познават. Трябва да започнем тук и сега с различни електронни услуги, а чак след това можем да говорим за изкуствения интелект и тази тема да не звучи толкова абстрактна и далечна“, каза още Николай Бойков.

Целия разговор на Катя Василева с него слушайте в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 26.02.25: Битката за регулаторите – парцелиране на държавата по интереси

Седмичните коментатори на "Форум" днес се спряха на следните теми: Битката за регулаторите (КЗК, КФН, КРС, КЕВР). Разпределение на властови ресурс. Парцелиране на държавата по интереси. Те трябва да се независими и да защитават интересите на потребителите и на държавата. А дали е така? Ако се нарочи някой кандидат за нечий човек (на Пеевски, на..

публикувано на 26.02.25 в 18:35

Бойко Таков: Иновациите ни се нуждаят от подкрепа по пътя им към пазара

" Идеята на иновациите е да решават определени нужди и проблеми на хората и само тогава те могат да намерят място на пазара и да бъдат комерсиализирани", посочи д-р Бойко Таков – шеф на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП). Той беше специален гост на международната конференция за иновации "Ïnnovation..

публикувано на 26.02.25 в 18:05
Доц. Стелиян Димитров

Липсват локални изследвания за това как климатът в България се променя

Проведе се 11-то издание на международната конференция за иновации Innovation Explorer. Тази година събитието протече под надслов “Екстремен свят”. В началото на форума беше уточнено, че макар и абстрактно, това понятие най-добре описва динамичния свят, в който живеем.  Програмата поставя фокус върху екстремните климатични бедствия, екстремният..

публикувано на 26.02.25 в 17:36
Анна-Мария Въртовска и Тошо Йосифов

Анна-Мария Въртовска с премиера на новата си песен "Thirty"

Изпълнителката Анна-Мария Въртовска представи в ефира на Радио София новата си песен "Thirty". На 8 март Ани ще празнува 30-ия си рожден ден и с “BANDANNA”, освен страхотен лайв, ще подарят и нов сингъл, и видео клип към него с тематичното заглавие "Thirty", написано в чест на този рожден ден. Освен Анна-Мария Въртовска - вокали и пиано, част от..

публикувано на 26.02.25 в 17:23
Д-р Ния Чакърова, председателят на Столичната лекарска колегия д-р Асен Меджидиев, ректорът на МУ-София проф. Бойчо Ланджов  и д-р Любомир Гайдарски

Лекарите със "Златен Хипократ" са д-р Ния Чакърова и д-р Любомир Гайдарски

Близо 600 лекари от софийския Медицински университет днес положиха Хипократова клетва на тържествена церемония в зала 1 на НДК. 224 от Випуск 2024 са българи, а 353 – от чужбина: Северна Македония, Гърция, Великобритания и други страни. Анкета сред младите лекари показва, че сред най-желаните специалности са педиатрия, кардиология, хирургия,..

публикувано на 26.02.25 в 16:24
Заливът Ха Лонг във Виетнам

Изложбата "Без причина" - за пътуването, което маркира миговете в живота

Галериите от улица "Цар Самуил" имат сдружение, наречено "Посока Самуил". Имат си и традиция - всеки последен четвъртък от месеца работят с удължено работно време и предлагат нещо допълнително към показаните изложби.  Този четвъртък допълнителното към изложбата в галерия "Контраст" ще бъде Емил Данаилов, чиято фотоизложба "Без причина" е наредена..

публикувано на 26.02.25 в 16:02
Кирил Манолов като Фалстаф в спектакъл с диригент Рикардо Мути

Баритонът Кирил Манолов за премиерата на "Фалстаф" в Софийската опера

Софийската опера ще представи премиерно “Фалстаф“ от Джузепе Верди. В предаването „Радиокафе“ баритонът Кирил Манолов разказа за представлението. “Фалстаф“ е наистина много специална опера за мен, защото това бе ролята, която ме изведе на истинската международна сцена.  С тази роля започнаха да ме канят в много големи театри и много..

публикувано на 26.02.25 в 15:30