“Изключително видимо се промени PR професията. Тази година влязохме с летящ старт в новото време. Това, което беше само започваща тенденция, вече е факт. Смея да твърдя, че комуникационните специалисти помогнаха на бизнеса и компаниите да направят този преход в дигиталната среда. Това, което можем да твърдим със сигурност e, че стъпвайки на традицията, се осмеляваме да правим стъпки в нови посоки - дигитализация, обновихме етичния кодекс на гилдията.
Професията стана сред най-стратегическите, които се занимават с оформяне на стратегиите зa бизнеса и спомагат нормалната комуникация в обществото. Това е една от професиите с обществена значимост. Благодарение на нашите невидими за публиката усилия, се случват значими обществени процеси“, коментира Елена Матеева, изп. директор на БДВО
Именно с промените е свързана и новата категория в конкурса, която се нарича „Комуникации на промените“. В тази категория могат да кандидатстват проекти, свързани с предоставянето на нови продукти и услуги, промяна на производство, съвместни проекти, дарения, резултат от трансформациите, през които преминава бизнеса и обществото.
“Компаниите и техните партньори се фокусираха върху това, комуникацията да стане смислена и добре насочена към клиентите. Компаниите си дадоха сметка, че ако не се погрижат за хората, и самите бизнеси няма да са добре. Това е стъпка към изграждане на лоялност. В негативен аспект пък – първичната реакция беше компаниите да намалят бюджетите си, което не беше логично. Те започнаха да извиват ръцете на агенциите и медиите в кризата.
Пандемията отминава, но трудно можеш да се отървеш от имиджа си на некоректна фирма. В опитите си да прикрият нещо или някого, агенциите могат да навредят на себе си. Те трябва да са много критични и към медиите. Подаването на PR съобщения не е журналистика”каза Сирма Пенкова – журналист от "Капитал"
По традиция PR Приз ще получат още най-добрите “Корпоративна комуникационна кампания”, „Кампания за устойчиво развитие“, „Комуникационен проект в неправителствения сектор“, „Комуникационен проект в публичния сектор“, „Проект за вътрешни комуникации“, „Комуникационен проект за продукт или услуга“, „Специално събитие“, „Комуникационен проект на медия“, „Кризисни комуникации“, „Комуникационна кампания за работодателска марка“, “Инфлуенсър маркетинг”, “Комуникации на екопроекти”. Като самостоятелна категория се обособява „Най-добро използване на социалните мрежи“, което беше част от „Дигитални комуникации“.
„Новата категория, която е фокусирана върху промените, през които преминахме е „Комуникация на промените“, формулировката дойде по естествен начин. Стана ясно, че комуникациите са ни в природата. Тя не е насочена само към комуникацията на корона-кризата. Възстановяваме категорията „Комуникация на екопроекти“, заради актуалността на темата, свръзана със зеления пакт и енергийната ефективност. В резултат на промените в дигиталната сфера решихме, че е време да осветим усилията в относително самостоятелни дейности и така формирахме още две нови категории – „Най-добро използване на социалните мрежи“ и „Инфлуенсър маркетинг“.
И тази година в конкурса ще бъдат отличени „Комуникационна агенция“ и „Вътрешен комуникационен отдел“ на годината. Кандидатите в тези категории ще бъдат оценявани по специално разработени критерии за кандидатстване, като „Значими кампании и проекти“, „Резултати и постижения“, „Екип“ и др.
Конкурсните категории ще бъдат журирани от водещи комуникационни специалисти с различни профили. В седмицата преди официалната церемония ще се проведат откритите представяния, на които кандидатите за престижните призове ще защитават публично проектите си. Церемонията по награждаването ще се проведе в началото на месец юни 2021 г. На нея ще бъде обявен и стипендиантът на конкурса на името на проф. Петев.
„При положение, че ще журирам за първи път, ще бъда критична. Би ми се искало да видя смислена цел, изпълнена по интересен начин, да дава повече от красива визуализация. Наградите са завършек на един работен процес, те са отговорност и постижение, което трябва да се защитава напред във времето. Работа между клиент, агенция и медия. Няма как да се постигне индивидуално“, каза още Сирма Пенкова
Проекти ще бъдат приемани до 21 май, а откритите представяния ще са на 29 и 30 май. Повече подробности чуйте в разговора на Катя Василева с Елена Матеева и Сирма Пенкова.
Сезонните алергии през пролетта са повтарящи се състояния много наподобяващи настинката или хремата. Свързани са с течащ, запушен нос, със сърбежи и отоци по лицето, кашлица, дори и с обрив по тялото. В започналия поленов сезон тези симптоми се появяват, когато причинителите достигнат и задминат определен праг на поносимост от човешкия..
За поредна година Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) организира безплатна финансова академия за ученици от X до XII клас . Много млади хора завършват без базови познания за това как да управляват бюджета си, как да разпознават финансови измами или как да вземат информирани решения за бъдещето си. Именно затова ВУЗФ, като..
Започна Световната седмица на парите (GMW) - годишна глобална кампания за повишаване на финансовата осведоменост на младите хора. Организатор е Международната мрежа за финансово образование на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (OECD/INFE). 13-ото издание ще продължи до 23 март , а координатор на националните..
Филмът "Триумф“ тръгва по кината в България на 21 март 2025 г. Черната комедия на Кристина Грозева и Петър Вълчанов е вдъхновена от една от големите загадки на миналия век – дупката в Царичина. Секретна работна група от високопоставени офицери от българската армия, ръководена от ясновидка, започва да копае дупка в търсене на мистериозен артефакт...
Какво се случва с дамското трио People of Maha , след първото им Централноевропейско турне разказа в предаването “Радиокафе“ Мила Нинова , която е част от групата. “Беше много интересно, много интензивно, с моменти, при които вокалистката си губи гласа, защото имахме по пет участия в един ден, едно след друго“, посочи тя, спомняйки си..
Инфраструктурата на Фабриката за изкуствен интелект в България трябва да е готова до края на 2026 г. Подготвителните дейности започват съвсем скоро. Това е стратегическа инициатива за цяла Европа и тя ще се развива с приоритет. Това подчерта инж. Борислав Петров, изпълнителен директор на Института за компютърни технологии и..
На 17 март, в залата на Читалище-паметник "Отец Паисий" в Самоков гостува концертът "Майсторите на белкантото – Росини, Доницети и Белини". На следващия ден - 18 март, той ще бъде представен и в Ботевград, в залата на Народно читалище "Христо Ботев 1884". Четирима оперни певци, заедно с оркестър "Митонисимо", ще изпълнят оперни и инструментални бисери..